donderdag 29 mei 2008

Alles gezegd....

Het verzetten van mijn gedachten, door eens even over wat andere dingen te schrijven dan datgene waar ik al een tijdje in vast zat, is goed geweest.

Het leverde een aantal teksten op die naar mijn idee meer met heling en verandering hebben te maken dan met leven in een poel van ellende.

Teksten als Depressie en Het Beest en Vragen ?? markeren een donkere tijdsperiode.
De huidige tijdsperiode is een andere.
Het draait nu meer om de hang naar verandering, naar herstellen.......naar heling.

En hoewel het wel weer serieuzere teksten zijn, die draaien om gevoel, zijn dit toch de teksten die uit mij persoonlijk komen en daarom beter aanvoelen.

Ze krijgen wat persoonlijks mee, en daardoor kijk ik, als schrijver er toch met een andere blik tegenaan.
Laten we maar eens beginnen met Alles Gezegd....

Alles Gezegd....

Alles wat ik zeggen moet
Is in geen zin te vangen
De woorden die het moeten doen
Hebben me bevangen

Alles wat ik zeggen wil
Zal uit mijn ogen stralen
De lippen blijven toch nog stil
Je moet het zelf halen

Ieder woord iedere zin
Alles puur en echt
Aan het einde van het lied
Is alles wel gezegd

Alles wat ik zeggen zou
Zit steeds in een refrein
Is denk ik wel bekend bij jou
Dat zou het moeten zijn

Alles wat te zeggen is
Heeft waarde ooit gehad
Als ik ergens toch iets mis
Was ik het zeker zat

Ieder woord iedere zin
Alles puur en echt
Aan het einde van het lied
Is alles wel gezegd

Alles wat ik zeggen kan
Zal nooit genoeg meer zijn
Maar dat ik het probeerde
Voelt ergens toch wel fijn

Als er wat te zeggen valt
Als ze me begraven
Mag je bij het slotakkoord
Aan mijn ziel je laven

Ieder woord iedere zin
Alles puur en echt
Aan het einde van het lied
Is alles wel gezegd
Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: