zaterdag 16 februari 2008

Het Beest (Yang)


Het schommelt in dit Blog nogal van links naar rechts. Wat dat betreft is het net het echte leven.

Heb een stuk of 6 tekstdingetjes waar ik nog mee bezig ben. Halve songteksten.
Gisterennacht 2 teksten afgemaakt die een beetje Yin en Yang zijn.
(Ik weet nooit zo goed welke de zwarte kant is, ik gok Yang)

De eerste is er een over de duistere kant in mij en heet het Beest.
Heb eens geprobeerd na de eerste opmaak zoveel mogelijk woorden weg te halen om tot de kern van de zaak te komen.
Er hadden misschien nog meer woordjes uitgekunt, maar met dit resultaat was ik tevreden.

Affijn, genoeg geluld....morgen de Yin.....

Het Beest

Ik ken hem goed
‘t beest dat in me schuilt
Die soms naar buiten wil
Die schreeuwt en krabt en huilt

Vloekt, scheld en tiert
Hij word het wachten moe
De hel roept harder nu
Hij wil naar de afgrond toe

Stap maar dichterbij
Over de rand mijn vriend
De val zal heerlijk zijn
De landing wat je verdient

En wat ik erg vind
Dat ie soms gelijk heeft
Dat die donkere val
Een soort beloning geeft

Zinken in die poel
Van angst en razernij
Brengt bittere balans
Tussen hoofd en ziel in mij

Maar hoe hij ook vecht
Steeds word hij getemd
Door iets of iemand
Word z’n woede afgeremd

Soms is het een engel
Soms een Ierse vriend
Maar het is altijd meer
Dan het beest verdient

Dan keert hij weer terug
Naar de kelder van mijn ziel
Wachtend op de kans
Op mijn achilleshiel

Hij zal er altijd zijn
Zal altijd bij mij horen
maar pas zonder engel
is mijn strijd verloren
Greetz,
Harrie





2 opmerkingen:

Anoniem zei

Prima tekst Harrie, zou muziek bij geschreven moeten worden.

Jan

Harrie zei

Mijn teksten zijn vrij voor iedere muzikant om van muziek te worden voorzien Jan.
Verras me maar ;o)

Greetz,Harrie