dinsdag 4 maart 2008

?? Vragen ??


Het zal niemand verbazen dat iemand in mijn huidige positie met nogal wat vragen rondloopt.
En dat een tekstschrijver iets van dat gevoel verwoord in een tekst.
Deze tekstschrijver wel in ieder geval.

Ben ook wat aan het rondneuzen op het net.
Mijn goede vriend Rene zegt heel veel verschillende dingen, maar daardoor ook juist hele rake dingen op zijn podcasts.
Ook een mooi kijkje in de keuken van een andere gepassioneerde muziekmaker.
De moeite waard om te beluisteren/bekijken op http://www.reneclemens.com/

Verder kwam ik op het net een 4 tal 'wijze' uitspraken tegen die, in de juiste volgorde gezet, ook een bijzondere waarde kregen.

Pijn is onvermijdelijk. Lijden is optioneel.

Lijden is nodig, tot je inziet dat het niet nodig is.

De wijze is niet iemand die alle antwoorden heeft. De wijze is iemand die geen vragen meer heeft. -
Wayne Liquorman

Je bent nooit wezenlijker, dieper jezelf dan wanneer je stil bent. - Eckhart Tolle

En zelf ?? Zelf schreef ik dit:

Vragen

Zal het blauw als de Blues zijn
Of rood als mijn bloed zijn
Zal het ballen van de Rock zijn
Zal het kloten van de bok zijn

Zal het water warm en zout zijn
Of als het moet erg koud zijn
Zal het een poel of de zee zijn
Zal het Whisky of de thee zijn

Zal jij dan van mij zijn
Of er alleen maar bij zijn
En zullen we dan vrij zijn
Vrij van alle pijn zijn

Zal het liefde of de lust zijn
Of als voor het eerst gekust zijn.
Zal het teder zacht en mooi zijn
Zal het rollend in de hooi zijn

Zal het strelen op’t strand zijn
Of toch een harde hand zijn
Zal het een dorp of een stad zijn
Zal het glanzend of toch mat zijn

Zal jij dan van mij zijn
Of er alleen maar bij zijn
En zullen we dan vrij zijn
Vrij van alle pijn zijn

Zal het voelen als thuis zijn
Of juist buitenshuis zijn
Zal het een stil eiland zijn
Zal ‘t vijandelijk terrein zijn

Zal het vast of mobiel zijn
Of een last en gepiel zijn
Zal het de hemel of hel zijn
Zal het de engel of rebel zijn

Zal jij dan van mij zijn
Of er alleen maar bij zijn
En zullen we dan vrij zijn
Vrij van alle pijn zijn

Zal ‘t ‘n lentedag in Mei zijn
Of op een berijpte hei zijn
Zal het zachtjes of hard zijn
Zal het een eind of een start zijn

Mag het een onsje meer zijn
Allebei voor een keer zijn
Mag de keuze weer van mij zijn
Mag de keuze weer eens vrij zijn

Greetz,

Harrie







4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wederom een fraaie tekst. Leuk ook dat je attendeert op mijn site, waarvoor mijn dank. Het stukje zou helemaal af zijn geweest als je met naam en toenaam had gewezen op de song 'Depressie'.

Harrie zei

Ja maar ik hoopte ook dat joun Podcast over dat nummer er nog opztond. Die uiteenzetting over 'depressie' vond ik namelijk erg verhelderend en mooi.

Maar ik ga na vrijdag nog wel een stuk schrijven over wat mensen mogen en kunnen met mijn songs met Depressie als uitgangspunt.

Love & Peace Bro'

Anoniem zei

Ik wil de podcasts op reneclemens.com zoals ik beschreven heb toch meer muziekgericht houden. De verhandeling over depressie was toch iets te filosofisch voor deze site. Zoals je hebt kunnen lezen ga ik mijn anders getinte podcasts elders posten.

Harrie zei

Klopt. Dat was me ook duidelijk. Lijkt me ook wel beter hoor.
Maar ik vond wat je op die podcast zei gewoon heel erg diep en goed.
Hoop dat die toch nog ergens een plaatsje krijgt ;)

Binnenkort krijgt de opname van Depressie hier de aandacht die het verdient !!
Ga m denk ik ook even op Hyves zetten.

Rock on Bro'