zaterdag 3 mei 2008

Vrijmarkt..


Zou ik bijna mijn koninginnedag nabeschouwing vergeten.
We hebben dit jaar zelf maar weer eens langs de weg gestaan met prullaria.
Met de mazzel dat we gebruik konden maken van iemands oprit (thanx Christel & Co !!) hoefde we pas om 05:00 uur ons bed uit te rollen om zodoende om 06:00 uur paraat te staan.
En ondanks de duistere weersvoorspelling hebben we het tot 14:00 uur volgehouden en per meid hebben mijn dochters mooi 20 Euro opgehaald.
Ik schrik altijd weer van mensen die prijzen van 75 euro o.i.d. vragen op een rommelmarkt.
Wij bederven de prijzen altijd met onze 50 cent en 1 euro politiek ;o)
Maar goed, mooiste beeld van de dag: Een meisje met veel christelijke CD's en boeken, haar spullen verkopend voor een zendingstrip die ze gaat ondernemen, in een gezellig gesprek met een Turkse buurman verkoper.
Integratie en tolerantie op zijn hoogtepunt.
Bij dat meisje pikte ik ook 3 CD's voor 2,50 euro op.
De debuut CD van de Ierse band The Corrs, Forgiven Not Forgotten.
Pop Rock met traditionele Keltische muziek invloeden.
Helaas bleek deze CD bij thuiskomst ernstige krassen te bevatten. Track 10 en 11 moet ik skippen.
Wat is dat toch met mensen dat ze blijven geloven dat CD's en DVD's onverwoestbaar zijn ??
En dat ze dus als onderzetter gebruikt worden. :o(
Ik ga er nog wel even mee langs de videotheek om hem te laten polijsten.
Uiteindelijk mag je voor nog geen euro per cd niet klagen.
2e CD is Blurring My Edges van Meredith Brooks.
0ok een debuut CD. Met haar enige hit (hier in Holland tenminste) 'Bitch'.
Geen verrassende CD, maar luistert wel lekker weg.
Vooral die ene hit springt eruit.
Maar waar ik echt verguld mee ben is de Special Edition CD The Distance To Here van de Amerikaanse gitaarrockband Live.

Op de bijgeleverde bonus CD mooie live en akoestische versies van onder andere de grote hit I Alone, en op de reguliere CD het prachtige The Dolphin's Cry.

In prima staat verkerend en in zijn eentje al 2,50 Euro waard.

Kortom, ik heb goede zaken gedaan, en volgend jaar slaan we het zelf afzien weer even over. Gaan we weer zelf shoppen en afschuimen.

Greetz,

Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn hemel JIJ moet wel erg veel van de koningin houden dat je om 5 uur opstaat om een bijdrage aan haar verjaardag te gaan leveren :-)

Harrie zei

Aangezien de opbrengst in de zakken mijner lieve dochters verdween denk ik dat hier vooral sprake was van een grote dosis vader-liefde.
Alhoewel de majesteit ook best op mijn steun mag rekenen hoor, alleen wat later op de dag ;o)

Greetz,
Harrie