zondag 18 mei 2008

Moeder....

Inmiddels zijn er weer wat originele teksten die uit het systeem moeten.

Een tijdje terug gaf ik mezelf de opdracht eens wat dingen te schrijven die over iets anders gingen dan mijzelf.
Gewone dingen.

Ik ben soms jaloers op mensen die over van alles en nog wat kunnen schrijven en nog makkelijk ook.
Daar waar het bij mij erg veel van binnen moet komen, en altijd gepaard gaat met diep gevoel en gedachte.

Ik schreef een aantal termen op zoals milieu, geld etc. en worstel daar nu al even mee.
Het word wel wat, maar het kost beduidend meer energie.


Groot mijn verbazing toen er op Moederdag iets naar binnen schoot wat zich vrij rap tot een tekst ontwikkelde waar ik best happy mee ben.
Zo zie je maar weer dat het beste altijd vanzelf komt en zich niet laat afdwingen.

Ik ken veel moeders.....prive, beroepsmatig.
Niet alle moeders hebben de mogelijkheden en de capaciteiten om het goed te doen.

Maar de meeste die ik ken geven ziel en zaligheid voor het geluk van hun kinderen.
Geven iets waar wij vaders alleen maar jaloers op kunnen zijn.
Moeders zijn heilig.........in zoveel verschillende opzichten.

Voor alle moeders schreef ik Moeder Is God.....

Moeder Is God

Grote schram, blauwe buil
Kom maar bij mij
Zere knie, kleren vuil
Kom maar bij mij

Voetbal weg, door de ruit
Kom maar bij mij
Dokter komt, enge spuit
Kom maar bij mij

Moeder is God
In het oog van een kind
Liefde geeft zij
Eindeloos en blind

Pesten ze, plagen ze
Kom maar bij mij
Zeuren ze, klagen ze
Kom maar bij mij

Is hij weg, is het uit
Kom maar bij mij
Alles zat, schreeuw je luid
Kom maar bij mij

Moeder is God
In het oog van een kind
Liefde geeft zij
Grenzeloos en blind

Wil je wel, lukt het niet
Kom maar bij mij
Tranen op, niemand ziet
Kom maar bij mij

Alles krom, niets meer recht
Kom maar bij mij
Moeder blijft, gaat niet weg
Kom maar bij mij

Moeder is God
In het oog van een kind
Liefde geeft zij
Belangeloos en blind

Moeder is God
In het oog van een kind
Moeder is God
Maar het oog is soms blind

Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig deze ode aan de moeder. Onderschrijf ik geheel. Ik was/ben erg dol op mijn moeder en heb in het algemeen veel bewondering/respect voor het moederschap. Daarom houd ik ook zo veel van schilderijen en beelden van de madonna en het kind. Het archetypische beeld voor de moeder.

Anoniem zei

In één woord geweldig!!!
Een moeder.