maandag 5 mei 2008

De Engel...

Het gaat rap, er zitten een aantal mensen tijdens hun vakantie flink te puzzelen ;o)
Dat heeft als nadeel dat zij die op vakantie zijn HEEL VEEL te lezen hebben als ze terugkomen ;0)

Maar goed, de oplossing van de vorige keer was dus geraden (door muziek professor Willy "Leo Blokhuis" Slaats, die ik nu al 2 zoenen/hand-shakes schuldig ben).

Dancing With Tears In My Eyes van Ultravox werd Dansen Met Pijn In Het Hart.
Vooral omdat ik merkte dat veel hertaalde nummers ballads over de liefde waren, en ik iets up tempo zocht.

Bekijk het nummer hier, en zie dat de officiële clip ook op mijn Hollands tekst past.

We gaan het een tikkie moeilijker maken.
Na 2 oude hertalingen en 2 nieuwe zijn we toe aan nummer 5.
En nummer 5 was de eerste van de recente serie hertalingen.
En zijn niet alle eerste keren de beste ??

Het nummer heeft niets van doen met de originele tekst, die bood alleen hier en daar houvast.
Ik was bezig met ideeën over een nummer wat over een Engel ging.
Of Engelen in meervoud.

Bij toeval hoorde ik meerdere dagen achter elkaar dit nummer, wat origineel gaat over het verval van de aarde.
Ik heb het altijd een mooi nummer gevonden, en vanzelf herschiep de tekst zich in mijn hoofd, met de kadans van het nummer als leidraad.
Geniet van de tekst van De Engel en een hernieuwde jacht naar het origineel.


De Engel

Op stralen helder maanlicht
Een ster voor elke tree
Naderde zij de aarde, nam hemel mee
Ze land steeds in mijn dromen waar ik wacht
Ik ken een engel bij nacht

Ze friemelt en ze fladdert
Het is een lieve lust
Ze is als een maagd die net is gekust
En het is mooier dan ik ooit had gedacht
Ik ken een engel zo zacht

(Brug)
In de morgen vroeg
Is het niet meer genoeg
Nee ik wil geen passie doven
Ik wil geloven
En tijd is niet mijn vriend, (geen vriend van mij)
Want tijd laat haar niet vrij
Steeds vangt weer het leven aan
….dus de droom moet gaan

En als ze dan weer weg moet
Kijk ik naar het grote gat
naar de lege plek waar mijn ziel ooit zat
Het doet geen pijn ze heeft me moois gebracht
Ik ken een engel die lacht

(solo)

(Brug)
In de morgen vroeg
Is het niet meer genoeg
Nee ik wil geen passie doven
Ik wil geloven
En tijd is niet mijn vriend, (geen vriend van mij)
Want tijd laat haar niet vrij
Steeds vangt weer het leven aan
….dus de droom moet gaan

Op stralen helder maanlicht
Een ster voor elke tree
Naderde zij de hemel, nam mijn ziel mee
Voor mij is ze een wonder vol van pracht
Ik ken een engel bij nacht
Ik ken een engel die wacht


Greetz,
Harrie

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Uh ..... ik had een 'hemelse' ingeving .... 'Het Licht' ging plots bij me aan: is dit niet 'Saltwater' van Julian Lennon (zoon van John Lennon)??? Of zit ik er naast?

Harrie zei

En dan zit je te klagen dat je te oud bent....je bent GENIAAL !!
Nooit gedacht dat iemand dit zou raden.

Waanzinnig. Ik ben helemaal versteld.

jij ook een kus of handdruk mijn vriend ;o)
ghe ghe ghe

Anoniem zei

Harrie, ik zeg je eerlijk: ik ben geholpen door de spirituele wereld. Het antwoord werd me als het ware 'ingeblazen' waarvoor ik de engelen uiteraard dankbaar ben.

WJ Slaats zei

Ja hee...dit KAN TOCH NIET!!!! Ik ben zwaar aangeslagen door die Clemens...

Anoniem zei

hihi :-)

WJ Slaats zei

Ja Rene,

met die engelen van je kan ik het ook