maandag 12 mei 2008

Nachten Zonder Jou...

Op het randje van de Mei vakantie kunnen we de Hertaling competitie gaan afsluiten.
Gisteren rade Willy Slaats op de valreep dat "Mijn Lieve Meid" een hertaling is van Ma Belle Amie van Tee Set.
Knap gedaan.

De laatste hertaling is een nummer waarvan veel van mijn rockbroeders zich wel weer achter de oren zullen krabben dat ik het origineel leuk vind.
Soms hebben nummers zo'n pracht, zo'n ziel dat ze me gewoon bij de strot grijpen.
Dit is er daar een van.
En als je dan ook nog eens merkt dat de originele tekst helemaal geen rijmpatroon heeft, iets wat misschien wel de kracht van de tekst is, dan is naar geest en letter hertalen niet zo heel moeilijk meer.

Geniet van Nachten Zonder Jou...


Nachten Zonder Jou

Ik had al vaker
kan ik je zeggen
‘n Tijd dat onschuld werd gekwetst voor mijn belang
En kinderen zagen tranen
Ik dacht dat ik dat had gehad
Maar nachten zonder jou
Zijn de langste

Nacht diamanten
stutten mijn hemel
Heimwee brand steeds
Want de sterren kennen mijn plaats
En de west wind
Die me omhelsde
Plaatste een kus op je gezicht
Ja nachten zonder jou
Zijn de langste

Oh ik mis je
‘k Kan niet zeggen hoeveel
Ik een man in vol daglicht
Die zijn trots liever verbergt
Mijn geheimen
een verloren zaak
Je kent ze al

Denkend aan vertrekken
Hoe breek je banden
En laat je alles gaan
Ik zoek nog steeds naar een kompas
Ik neem de dag zoals hij komt
Maar nachten zonder jou
Zijn de langste

Leg alles neer, geef je over
Ik ben het maar, ik dood de tijd
Leg neer de droom en herinneringen
Je kent het wel
Het mis je spel
Ja nachten zonder jou
Zijn de langste

Greetz,
Harrie

11 opmerkingen:

WJ Slaats zei

miss you nights van Cliff Richard!!!

Hihi die wist ik ook meteen...

WJ Slaats zei

Is trouwens ook al eens eerder gedaan wist je dat?


Nu de nachten nog R. de Nijs


Nu de eenzaamheid, het alleen zijn
ach ik ben het en ik ben er aan gewend
de schaamte om m'n tranen
ik heb het allemaal gehad

Nu de nachten nog, zonder einde
Maan en sterren aan de hemel
zijn het tekens? weet jij wie er wat bedoeld
de wind waait uit het zuiden
dus jij hebt hem al gevoeld
nu de nachten nog, zonder einde

Oh de waarheid is: ik mis je als een gek
overdag ben ik sterk,
maar oh ik haat dat koude bed
want geheimen, ach ik wou dat ik ze had
dat weet je best

Denken, zal ik weggaan
alles laten en vergeten wat ik voel
met de wind mee naar het noorden
de dagen lang en zonder doel
nu de nachten nog, zonder einde

Nooit meer die droom, ze zal wel komen
het is en blijft verloren tijd
steeds weer een nieuw refrein of feit geboren
de zekerheid ik ben je kwijt

Nu de nachten nog, zonder einde

Harrie zei

Knap gedaan Willy !!
Je prijs komt je via Rene toe, laat maar weten of die je bevalt.

Overigens vind ik die De Nijs versie ook mooi, maar in alle eerlijkheid de mijne mooier.

Omdat ie simpeler en dichter bij het origineel blijft.

Lekker kippenvelnummer trouwens.

Greetz,
Harrie

WJ Slaats zei

ik vond het leuk om aan je teksten te puzzelen. Ik denk dat ik ook maar eens een tekstje ga hertalen. Ben benieuwd naar je prijsje...maar ik deed het er natuurlijk niet om...Spreek je eerdaags!

Greetz

Willy

Anoniem zei

Mannen, waar is jullie smaak .... ik word enigszins onwel.

Harrie zei

Hahaha ik wist het !!!!!!!

Zegt de bijbel al niet: "Vergeef het hun, ze weten niet beter" ;o)

En eerlijk is eerlijk, die Cliff is ook een soort oude rocker met een vleugje reli, en net zo goed geconserveerd als jij, dus er zijn raakvlakken...ghe ghe ghe

Greetz,
Harrie ;o)

Anoniem zei

Hell, you're damn right :-)

Anoniem zei

My God, slaat Willy straks ook aan het hertalen ........ ik ben in de rouw nauw of rijmt dat niet. Oké hertalen nou dat kan ik ook. Raad maar:

Ik wou dat ik terug was op het platteland
Want wat is er allemaal aan de hand
Ik zat bij mij pa op schoot
Ik moest huilen maar hield me groot
Hij zei knul trek het je niet aan
Je moet gewoon teruggaan

Naar het moerasland
Je bent geboren in het moerasland
Geboren in het moerasland
Zet je zorgen daar aan de kant


Wie dit raadt krijgt geen prijs ..

:-))))))))))))))))

Harrie zei

IK IK IK IK weet het !!!!!!!

Bjurn un da Baajoe van good old Sjonnie Foogurtie !!

Kom maar op met geen prijs !!

Greetz,
Harrie ;o)

Anoniem zei

oké JIJ krijgt wel een prijs: een kus op je lekkere koppie X

WJ Slaats zei

THX voor de leuke CD!!!!


Willy