vrijdag 16 mei 2008

Going To The Movies...Once More...

Het Zomer-filmseizoen is weer in alle hevigheid losgebarsten.
De ene na de andere blockbuster rolt over ons heen.
En net als vorig jaar wil ik wel weer even wat persoonlijke favorieten nalopen.

Ik ben in de gelukkige positie dat de huidige trend in film maken mijn persoonlijk smaak ook wel is.
Al vanaf kinds af aan was ik gek op comics.
Marvels Spiderman, X-men, Ghostrider.....DC's Batman, Superman.....ik verslond ze.
(Nog heb ik een inmense collectie comics boven op zolder liggen)

Dus kun je mij binnenkort wel vinden bij de al verschenen Iron Man.
De eerste film die uitgeverij Marvel in eigen beheer uitgrengt en onderdeel van een ambitieuze serie van een stuk of 6 films die allemaal met elkaar verweven zijn.
Deze spectaculaire actiefilm heeft de lat voor de vervolgen erg hoog gelegd.

Een film die het in dat kader lastiger gaat krijgen is het 2e deel van de Hulk.
De ernstig ingewikkelde en veels te lange versie die de regisseur Ang Lee de vorige keer had gemaakt deed de cult figuur meer kwaad dan goed.
Ikzelf denk dat deze 2e versie uit een ander en vooral beter vaatje gaat tappen.
Ik wil 'm wel zien.

Regisseur Guillermo Del Toro, die ons al het prachtige Pan's Labyrinth voorschotelde, gaat op een wat lichtvoetiger wijze verder met het 2e deel van HellBoy.
In de 2e film van deze held tegen wil en dank, tovert Del Toro weer oogstrelende plaatjes tevoorschijn.
Geen ander weet zo mooi fantasiewezens en werelden te creƫren als Del Toro.
Dus ook geen wonder dat hij is uitverkoren om de Hobbit te gaan regiseren, de prequel van Lord Of The Rings.

Liefhebbers van de verstripte films van Frank Miller, zoals Sin City en 300, kunnen hun hart ophalen met de komende verfilming van de stripheld Spirit .

Maar de absolute knaller op dit vlak word voor mij Batman - The Dark Knight.
De 2e Batman film met Christian Bale als miljardair (en part-time vleermuis) Bruce Wayne.
De laatste rol van de veels te vroeg overleden Heath Ledger, als de Joker, belooft vuurwerk.
Ledger (Brothers Grimm, Brokeback Mountain) was een topacteur in mijn ogen, die gemist gaat worden.

Op het Fantasy/Actie vlak schieten er wat mij betreft 3 films uit.

Om te beginnen verheugd het hele gezin zich op het 2e deel van de Narnia cyclus.
Prince Caspian word nog beter dan de eerste film en die verpletterde onze zintuigen al.
Het enige verschil is dat we inmiddels de hele Narnia kronieken ook gelezen hebben.
Ben benieuwd of dat nog uit gaat maken.

De actie komt van het op Jules Verne gebaseerde Journey To The Centre Of The World.
In 3D, iets wat hier in ede volop beleefd kan worden in de Cinemec.
Een hele ervaring weet ik sinds ik Beowulf daar in 3D heb gezien.

Maar de film die ik ABSOLUUT niet ga missen is de terugkeer van mijn NUMMER1 filmheld ALLER TIJDEN.
Indiana Jones !!!!!!!!!!!!
Zelden ben ik ZO benieuwd geweest naar een nieuwe film.
Het beloofd ouderwets spektakel !!!

De laatste categorie films waar wij als gezin gek op zijn zijn de computeranimaties.
Alhoewel dat met het stijgen der leeftijd van de kinderen wel wat minder word.

Ik denk dat we waarschijnlijk wel naar Pixar's Wall.E gaan.
Pixar levert standaard meesterwerkjes af.
Lijkt een aandoenlijk verhaaltje te worden.

Kung Fu Panda word hilarisch, wat ook wel moet met komiek Jack Black als een van de stemmen. Twijfel gevalletje.

Maar het beste nieuws vond ik deze week bij toeval.

Vergeet Shrek 4 volgend jaar, vergeet Madagascar 2.....
's Werelds meest gestoorde ADHD eekhoorn, 's werelds grootste pechvogel uit 's werelds koudste filmcyclus keert terug !!!!!!!!!!
In Ice Age 3 - Dawn Of The Dinousaur !! In full 3D !!

Dat is alvast de eerste opsteker voor 2009 !!

Greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Jaaaaaaaaaaaah Indiana Jones ..... cooooooool daar zie ik ook naar uit!