dinsdag 27 mei 2008

Love Junk

Love Junk, de tekst.
De laatste van een serie teksten die wat minder persoonlijk moesten zijn.
Wat losser zo U wilt.

Er blijven nog 2 teksten hangen van die sessie, "Arabia", wat nu nog bestaat uit een verzameling losse kreten en schetsen, en "Geld" waar ik de term reboot aan geplakt heb.
Reboot betekent dat ik 'm helemaal ga herschrijven met de bestaande ideeën als leidraad.

Die komen dus nog wel een keer voor bij.

Tussen neus en lippen door wil ik U ook even wijzen op het blog van Willy Slaats, die ook een mooie hertaling heeft gemaakt.

Maar goed, terug naar de tekst.
Het zit in mijn natuur om vol overgave te houden van mensen.
Het hoort ook een beetje bij mijn vak.
Houden van mensen, en de daarbij behorende positieve in en output, kan dezelfde effecten hebben op je als een verslaving.

Je kan en wil niet meer zonder, en word ongelukkig en onrustig als het er niet is.
En let wel, ik heb het hier niet alleen over de liefde tussen partners, nee, alle liefde voor mensen.

Die gedachten, en het feit dat ik onder de douche wat speelde met woorden die eindigde op "ine" resulteerde in de tekst Love Junk.

Enjoy !!!


Love Junk
Het verdoofd als de morfine
En het verslaafd als nicotine
Steeds weer slaat mijn kop op hol
Van onversneden alcohol

Ik snuif het op als cocaïne
Ik spuit het in als heroïne
En hoewel ik steeds weer dok
Neemt mijn hart nog iedere gok

Oooooooh Love Junk
Mmmmm Love Junk
Oooooooh Love Junk
Ik ben een Love Junk

Blue Curaçao of Red Amsterdam
Hoofd op hol en mijn handen klam
1 maal aan liefde gelaafd
Blijf je een leven lang verslaafd

Cold turkey, rehab ik hoef het niet
Al doet een overdose verdriet
Zonder kan ik echt niet meer
En na een tijd doet het geen zeer

Oooooooh Love Junk
Mmmmm Love Junk
Oooooooh Love Junk
Ik ben een Love Junk

Je kunt het krijgen in elke straat
In alle landen iedere staat
Alle vormen, maat en kleur
Deze verslaving word geen sleur

Moeder Theresa, Dalai Lama
Dealers in het wereldsdrama
Maar jij bent het kroonjuweel
Want jij meid word me steeds te veel

Oooooooh Love Junk
Mmmmm Love Junk
Oooooooh Love Junk
Ik ben een Love Junk
Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: