dinsdag 29 april 2008

Toontjes

Toontjes.
Dat is de naam die ik bedacht heb voor kleine niemandalletjes die me links en rechts wel eens te binnen schieten.
Korte rijmpjes, gedichtjes, regeltjes.



Vernoemd naar iemand die er een meester in was.
Het maken van korte grappige rijmpjes die je ook nog eens vaak op het verkeerde been zette.
Zo goed als de meester word ik nooit, maar hier een paar van mijn "toontjes".



De ware huisman kookt
Bij de gedachte aan zuigen

--------------------------------
Ik wil eens een versje maken
Dat niet onder rijmen gaat gebukt
Dat zal best moeilijk wezen
Maar ik denk dat het me lukt
…..Verdikkeme !!....
Ik schrijf een gedicht
Voor mijn nicht
Die met jicht
In het ziekenhuis ligt….
Word gauw beter,
Peter


Ik sterf van verlangen om met jou te leven
Daar zit steeds meer waarheid in
Ik zou er een liedje van kunnen schrijven
Ware het niet zo’n verdomd lange zin


Zij:
Mijn schat, mijn lieve, lieve Bart
Het liefst gaf ik jou heel mijn hart.
Hij:
Mijn meid, mijn lieve, lieve Angela
Het liefste gaf ik jou Chlamydia


Met het verstrijken der jaren
Vergrijzen je haren
En kom je nader
Tot de spatader
De botten brozer
Het zaad lozer
De rug krom
Het is ouder-dom


Er is veel seks in de natuur,
Stond er in de krant
Zoiets als een trekvogel
op een vingerplant
Door rukwinden
In Stampersgat beland
En natuurmonumenten
Neemt haar lid bij de hand

En ik verklaar bij deze
Niets is geiler dan de Grasduinen lezen



Next:....Hertalingen....

Greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Cool, ik lach me rot om je dichtwerk al surfend in een Parijs cafe ...... het leven is goed zeker hier in Frankrijk.