dinsdag 22 april 2008

Naakt......

Hehehe, met zo'n titel MOET ik wel meer hits krijgen op mijn blog.

Het experiment met het verhaal is me niet bevallen.
Leuk begin, en ieder begin is moeilijk, maar niet voor dit blog en eerst nog wat oefenen.
Dus terug naar de teksten, beslommeringen, reviews etc.


Momenteel ben ik bezig met een serie hertalingen.
Bestaande nummers van Nederlandse ver- of hertalingen voorzien.
Niet met een plan ofzo, ineens ben je zoiets aan het doen en werkt het.

Het lijkt me supergaaf om een CD vol te maken met die hertalingen.
Misschien een tip voor iemand die al JAAAAAREEN een wens voor mij wou opsturen naar Paul de Leeuw. Hihihi...

Binnenkort ga ik ze in dit blog allemaal op een rijtje zetten.
Als het goed is heb ik er straks een stuk of zeven.


Aan de basis van die hertalingen lag een nummer dat ik schreef met de titel "Naakt....Zoals Ik Ben".
De opbouw van dat nummer en de stijl zijn zo gejat, dat ik een kus en/of handdruk uitloof aan degene die weet welke artiest en welk nummer, ik hier schaamteloos bestolen heb.

Maar als je dat niet weet, dan is het een mooi nummer.
En een van de 2 nummers die ik over mezelf schreef de laatste tijd.

"Wie Ben Ik" kon U al eerder lezen in dit blog, dit is haar broertje.

Naakt Zoals Ik Ben
Soms zo vrij en passioneel
Soms te weinig, soms teveel
Soms vol zelf medelij
En bang van het beest in mij

Soms zo van me eigen vol
Soms zo Blues, soms Rock ‘n’ Roll
Soms vol van poëzie
Waar het eindigt weet ik niet

Ik hou het midden
Tussen een zondaar en de priester
Als het iets anders word
Blijft de vraag wie verliest er

Soms zo hard en ondoordacht
Soms overdag soms de nacht
Soms vol met tederheid
Wachtend met te weinig tijd

Soms zo’n vriendschap om me heen
Soms vertwijfeld soms alleen
Soms weet ik het niet goed
Is’t een engel die het doet

Ik hou de twijfel
Ben ik in de hel of de hemel
Het is als Yin en Yang
Maar dat klinkt als gezemel

Ik sta hier naakt, in de regen en de kou
Ik sta hier naakt, en ik geef mezelf aan jou
Ik sta hier naakt, zoals ik mezelf ken
Ik sta hier naakt, ik sta hier naakt
…..gewoon zoals ik ben

Soms bang dat ik haar vergeet
Soms koud en kil, soms zo heet
Soms zo vol harmonie
Erg veel keus heb ik niet

Soms eindeloos creatief
Soms ben ik buit, soms de dief
Soms hard zonder verweer
Biddend om de laatste keer

En in het zonlicht
Verwarmt alles maar verbleekt het
Als je voorzichtig doet
Dan struikel je en breekt het

Ik sta hier naakt, omdat er niets meer over is
Ik sta hier naakt, en God weet hoe ik je mis
Ik sta hier naakt, zoals ik mezelf ken
Ik sta hier naakt, ik sta hier naakt
…..gewoon zoals ik ben

greetz,
Harrie

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Je maakt me nieuwsgierig .... van welk nummer is dit een hertaling? 'Iets' binnenin me klingelt er mee, maar ik kan er geen naam aan geven.

Harrie zei

Nog even kijken of iemand er zo achter komt, maar ik zal het hier verklappen.

Overigens is dit geen echte hertaling, maar hij had het kunnen zijn ;)

Greetz,
Harrie

Anoniem zei

Oké ik wacht vol spanning af :-)

Anoniem zei

Hmm, de tegenstellingen doen me denken aan Bitch van Meredith Brooks.

En naakt in de regen...dat doet me dan weer aan Dio denken: Naked in the Rain.

WJ Slaats zei

ik ben nog steeds druk aan het denken...geef me nog wat tijd...voelt als kerstpuzzle :-))

WJ Slaats zei

ik geef het op...dagen van hersengekraak hebben mij murv gemaakt. Helaas....ik heb steeds een gevoel dat ik er achter kom, maar helaas..

Harrie zei

Volgende Blogbericht komt de verlossing Willy ;o)

Hang on !!

Greetz,
Harrie