zaterdag 12 april 2008

De Handen Van Mijn Vader....


Momenteel ligt mijn vader in het ziekenhuis te herstellen van een heup operatie.
Hij heeft een nieuwe gekregen.

Toch alweer de 3e grote operatie in een relatief korte tijd.
En het zit 'm nog niet echt mee.
Hij wil graag naar huis, maar alles wat tegen kan zitten zit dan ook tegen ook.



Het inspireerde mij tot het schrijven van "De Handen Van Mijn Vader".
Het is mijn verhaal en het zijn de handen van mijn vader.

Maar ik denk dat voor iedereen de handen van zijn of haar vader wel iets bijzonders betekenen.
Wat mij betreft schrijft een ieder zijn eigen couplet erbij, zodat het een lange ode word aan alle vaders over de hele wereld.

De Handen Van Mijn Vader
De handen van mijn vader
Pakten werk’lijk alles aan
Eeltige en grote knuisten
Lieten geen werk staan
Ze maakten kapotte dingen
Hielpen vooruit te gaan

De handen van mijn vader
Konden kolenschoppen zijn
Verzette onverzettelijk
Meer of minder fijn
De obstakels die ze troffen
Problemen groot en klein

De handen van mijn vader
Ja soms heb ik ze gevreesd
Rechtvaardig onverbiddelijk
Hielden je bedeesd
Ze leerden me vele lessen
De harde nog het meest

De handen van mijn vader
Leken ineens heel erg zacht
Toen ze mijn kinderen droegen
En ik me bedacht
Ze konden meer liefde geven
Meer dan ik had verwacht

De handen van mijn vader
Oh wat waren ze plots teer
Op dat bed na het hartinfarct
Streelde ik ze weer
En vroeg ik God vanuit mijn hart
Laat hem nog blijven Heer

De handen van mijn vader
Ik volg in gelijke lijn
Ook mijn kroost zal de mijne zien
In liefd’ of in pijn
Dan hoop ik dat ze net als ik
Er trots op zullen zijn

Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: