woensdag 16 april 2008

40 !!!!


40 jaar geleden kwam mijn vader zo rond deze tijd (tegen 01:00 uur 's nachts) terug van brandwacht bij de paas vuren.
Met iets teveel alcohol in zijn bloed ;)

Hij dook zijn bed in en mijn moeder dook eruit omdat ik mijn komst begon aan te dienen door middel van weeën.

Kortom, vandaag ben ik het rijk der 40-ers betreden.
Voor sommige reden om me de ere-titel Opa te geven, anderen wijzen me op de mooie tijd die ik tegemoet ga.


Kinderen van mijn generatie, vroege 40-ers en late 30-ers zijn verwekt rondom de zomer van liefde.
1967 The Summer Of Love.
Sommige ouders waren al iets eerder in de stemming sommigen pikten de vibe pas laat op.
Maar het blijft een aparte lichting.


Kinderen geboren of verwekt rondom het jaar van de ultieme vrijheid...de ultieme liefde.
Daar moet iets van in je genen terecht zijn gekomen.

Speciaal voor mijn verjaardag heb ik een oude tekst van stal gehaald en een ietsepietsie bij geschaafd.
10 jaar geleden heette het Bloemenkind Van 30 en over 10 jaar zal het bloemenkind Van 50 heten.
Het heeft een beetje van jij, een beetje van mij, een beetje Janis en een beetje kennis.
Here's To Life !!!!!!!!!!

Bloemenkind van 40
Ze is een kind van de sixties,
net zo gek als ik
Is een kind van het water,
de wadden en het zwik
Ze is een kind van de liefde,
is onbevangen vrij
Een kind van moeder aarde,
de bossen en de hei

En wanneer we samen vrijen,
zij me teder kust
Zijn we kinderen van vuur,
van passie en van lust
Zij een kind van alle naties,
een kind van alle kleur
Ze is een kind van de wind,
van zoete zachte geur

Ze vechten steeds voor wat recht is,
tegen wil en dank
Kinderen van de wereld,
van muziek en de drank
Soms de kleine binnenvetters,
Soms kind van stil verdriet
Een kind van open hemel,
die hemels werk ziet

Kinderen van de liefde zomer,
rusteloos en loom
Kinderen die nog verlangen,
naar gevoel en naar droom
Al de kinderen van veertig,
Ze kunnen niet meer stuk
Zijn kinderen voor eeuwig,
geboren voor geluk


Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: