vrijdag 4 april 2008

Wie ben ik ??


Na de kleine interval van gisteren over de gevolgen van mijn epistels hier.........

........en de daarbij behorende zweem van beperking van vrijheid van meningsuiting......
.........bedacht ik me ook dat ik dus, zeker de komende tijd, een grote stroom van (nieuwe) lezers mag verwelkomen op dit al ernstig drukbezochte blog......(ik proef wat cynisme hier Harrie).
Ik wil deze mensen uiteraard graag van dienst zijn met veel nieuw materiaal.


Om toch een klein beetje in de sfeer te blijven en niet geheel van de hak op de tak te springen:
- ZELFREFLECTIE !! - een belangrijk onderdeel van mijn vak.
Kun je eerlijk en oprecht naar jezelf kijken ??
Kun je kritisch naar jezelf kijken ??
Ken je niet alleen je valkuilen, maar ook je zwakheden, je onhebbelijkheden ??
Durf je alles wat je van jezelf vind en dacht, te laten vallen als je in die spiegel kijkt ??
Niets zo goed als een crisis om veel van jezelf te ontdekken.
Het zorgde er in mijn geval voor dat ik met 2 teksten begon die over mezelf gingen.
(Dus, nog even voor de duidelijkheid, het gaat dus over MIJ !!) & (Ik proef weer cynisme Harrie)
Van die 2 is dit de wat vrolijkere. Wellicht dat die andere ook nog eens zijn weg vind naar dit blog.
Het nummer heet (hoe kan het ook anders) :
Soms ben ik de poƫet
Die naar de waarheid vist
Omdat hij alle vragen weet
Maar soms het antwoord mist

Soms ben ik Don Quichotte
Die tegen molens vecht
Raas en tier als een ware zot
Tegen wat al is beslecht

Ik blijf het proberen
Iemand te zijn die ik herken
Het eens te worden met mezelf
Te kijken wie ik ben

Soms ben ik de minnaar
Die lief en teder streelt
En met mooie zoete woorden
De zinnen weer bespeelt

Soms ben ik de barbaar
Schreeuw woest in razernij
Schop tegen alle mensen aan
Die dierbaar zijn voor mij

Ik blijf het proberen
Iemand te zijn die ik herken
Het eens te worden met mezelf
Te kijken wie ik ben

Soms ben ik de chaoot
Ben de kip zonder kop
Heb dan behoefte aan een rem
Wie zet de chaos stop

Soms ben ik bron van rust
Geef jou geborgenheid
Maak ik een einde aan alle
Innerlijke strijd

Ik blijf het proberen
Iemand te zijn die ik herken
Het eens te worden met mezelf
Te kijken wie ik ben

Soms ben ik het water
De zee die haar bekoort
Die op en af het strand bedekt
Waar ligt wat daar niet hoort

Soms ben ik de woestijn
Waar stil alles verdort
En alles naar het water snakt
Het zand doet me te kort

Ik blijf het proberen
Iemand te zijn die ik herken
Het eens te worden met mezelf
Te kijken wie ik ben
Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: