maandag 7 april 2008

Nieuwe week


Het is weer maandag, de start van een nieuwe week.
Gisteren met vrienden het weekend afgesloten op het bluesfestival in Ede wat absoluut zeer de moeite waard was.
Veel leuke nummers gehoord en goede bands gezien. Met als topper toch wel de Ruben Hoeke Band in de Sub.

Maar goed, nieuwe week dus.....nieuwe kansen.
Voor sommigen word het gewoon weer een week.
Voor sommigen word het een spannende week, een pijnlijke week, misschien een super week.
Voor sommigen zelfs misschien de week van de waarheid.

Het kan alle kanten op met zo'n week.

Een week kan veel verschillende gevoelens herbergen, veel verschillende kleuren hebben.
En uiteindelijk weet je aan het eind ervan pas hoe de week echt geweest is.

Daarover heb ik een liedje/gedichtje/dingetje geschreven met de titel "Kleurijke Week".

Wat mij betreft:


Kleurrijke week

(maandag)
Het klinkt wellicht wat hard
Ik had een slechte start
Ik heb pijn in mijn hart
Deze dag is alles zwart

(dinsdag)
Ik irriteer me scheel
Soms is het echt te veel
Zo’n dag in het geheel
Erger ik me groen en geel

(woensdag)
Ik voel me nogal shit
Weet niet waar het in zit
Ik mis gewoon de pit
Ik zie vandaag ietwat wit

(donderdag)
Ik weet het niet zo gauw
Mis ik iets, mis ik jou
Omdat ik van je hou
Ik ben zo’n dag nogal blauw

(vrijdag)
Ik had vandaag iets raars
Het tobben al dat zwaars
Ik lap het aan mijn laars
Voel je het, ik voel me paars

(zaterdag)
Ze is zo’n mooie stoot
Ze gaf zichzelf bloot
Ineens werd er wat groot
Voel me vandaag best wel rood

(zondag)
Wat haar blik nog vast houd
Haar tranen zilt zout
Vleugels worden ontvouwt
Haar ziel maakt de dag van goud

Als je het pallet herkent
Als je al het moois erkent
Als je alle kleur bekent
Je zelf de regenboog bent

Al zijn de kleuren nog zo druk
Dan kan geen enkele week meer stuk
Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: