donderdag 3 april 2008

Waarschuwing !!

Het is mij ten ore gekomen dat er mensen zijn die dit blog lezen en sommige teksten opzichzelf interperteren.
En daar last van hebben.

Ten eerste is dat hun eigen interpertatie.
Als een nummer over iemand gaat in het bijzonder, zoals laatst mijn collega Monique, dan staat het erbij.
Staat er niets bij dan is het vrije interpertatie.
Het zegt meer over de gedachten van de lezer dan die van de schrijver.


Ten tweede is er zoiets als vrijheid van meningsuiting.
Iets waar ik in deze erg aan hecht.

Als mensen zich onheus bejegent voelen, is de eerste stap met mij contact opnemen.
Niet anderen laten informeren of het over zichzelf gaat, niet erover denken of lullen, gewoon vragen.
Ik denk heel veel over diverse mensen en van sommige mensen NIETS goeds, maar ik durf dat maar al te graag rechtstreeks tegen die persoon te zeggen.

En als je dan niet bevalt wat er gezegd word dan kun je naar de rechter.

Dit blog is mijn persoonlijk verhaal.
Niet altijd slim, maar wel geschreven vanuit een vrij en gepassioneerd hart.

Lees het en enjoy it, of lees het niet. Vrije keuze in een vrij land.

Greetz,
Harrie



3 opmerkingen:

Anoniem zei

Uuuuuuuuuuuuuh ik heb van veeeeeel last maar niet van jou of je blog :-)

Harrie zei

Haha, nee dat is niet het geval.
Maar jij kent me dan ook ECHT.

Er zijn een aantal mensen, met name werkgerelateerd, die, via hyves, zelf of via anderen, wel of niet in opdracht van, hier rondstruinen om te kijken hoe ik de ellende verwerk die ze zelf veroorzaken.

En als die iets lezen wat ze op zichzelf betrekken dan gaan ze daar mee aan de haal en word ik vanuit mijn werk gebeld met vragen over hoe of wie ik bedoel.

Eerst door (zogenaamd) goed bedoelende ex-collega's, maar als die niet het antwoord krijgen waar ze me mee aan het kruis kunnen nagelen dan gaat het via de baas.

Het is me een slangenkuil daar.
Ik ben hier gisteren zo ontzettend boos over geworden.
Vandaar gelijk die reactie.

Maar het mooiste van alles is dat ze met het op zichzelf betrekken van sommige teksten, meer over zichzelf zeggen dan over mij.
Klaarblijkelijk past het in het beeld dat ze van mij hebben. En dat zegt weer heel veel over hun. Niets over mij.

Blijf lezen hier mijn vriend, het kon hier wel eens een locale Fitna worden.

Warme groet,
Ikke

Anoniem zei

Jij bent in mijn optiek een tekstdichter die over de ups en downs van het leven schrijft .... meestal fictief, soms gerelateerd aan het werkelijke leven, maar dan wel met de nodige 'korrels zout'. Dat heet 'dichterlijke vrijheid' ... enige 'overdrijving' komt daar dan soms bij kijken. Ik ben niets persoonlijks in je teksten tegengekomen (naam, plaats of andere duidingen) behalve dan een positief signaal naar bevriende persoon. Kortom leef je creativiteit in vrijheid uit. In ons deel van de wereld mag dat.