vrijdag 18 april 2008

Opnieuw....


Ik moet nog een ietwat 'zwaardere' tekst kwijt.
Over het ultieme opnieuw beginnen.

Het ultieme opnieuw beginnen is voor sommige mensen het sterven.
In ieder geval voor hen die in een hemel of in reïncarnatie geloven.
"Sterven En Opnieuw Beginnen" werd een stukje tekst wat in mijn hoofd bleef spoken.

Ik speelde met het idee, dat veel van ons op een bepaald moment in een crisis het overzicht krijgen hoeveel gif er nog in de beker zit die leeg moet.
Je krijgt het besef dat je nog iets dieper moet, maar ook het vertrouwen dat er licht zit aan het eind van de tunnel.

Ik plaatste mezelf in de rol van toeschouwer op zo'n proces, en verweef er wat laatste restjes dramatherapie studie in.


Het resultaat werd de tekst van "Sterven En Opnieuw Beginnen".
Qua literaire uitwerking denk ik dat er mogelijk nog wel wat aan bij te schaven was geweest.
Qua thematische uitwerking vind ik 'm mooi.
Als een diva op de planken
Die voor de mensen in de zaal leeft
Blijf je het publiek bedanken
Voor wie je nog steeds alles geeft
Niemand zal aan jou iets merken
Behalve ik misschien
Jij zal het alleen verwerken
Niets aan de wereld laten zien

Ik wou dat ik iets kon doen
Aan de pijn bij je van binnen
Mijn woorden als een schone lei
Sterven en opnieuw beginnen

En met dofheid in je ogen
Klinkt het stil verdriet door in je stem
Hoe vaak ben je voorgelogen
Zetten ze hoofd en ziel weer klem
Pijnlijk om je te zien lijden
Het blijft een kloten deal
Ik zou je willen bevrijden
Ik voel de krassen op je ziel

Ik wou dat ik iets kon doen
Aan de pijn bij je van binnen
Mijn woorden als een schone lei
Sterven en opnieuw beginnen

Samen op de planken sterven
Samen op’t toppunt van onze roem
Uit de as van wat we erven
De kracht om het opnieuw te doen
Onze band zal het bewijzen
Nu in het waarheidsuur
Het zal glorieus verrijzen
Een Feniks uit het vagevuur

Samen iets aan alles doen
Alle pijn en shit van binnen
Ons leven maken we weer vrij
Sterven en opnieuw beginnen

Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: