vrijdag 11 april 2008

De Eeuwigheid

Een kijkje in de keuken van deze schrijver.

Terugkerende thema's in mijn schrijven.
Dingen die ik niet bewust in mijn schrijven stop maar die er ongemerkt steeds weer in sluipen.
Omdat ze me fascineren, bezighouden op meerdere bewustzijnsniveau's.
Allereerst is daar: gevoelens, passie, de lichte en de donkere kanten van de ziel,.....de liefde
Vervolgens de mystieke zaken: Religie, hemel en hel, redding en zonde en vooral Engelen

En tot slot combineren die zaken zich regelmatig met:
De Zee, het grote zilte zoute water met in zijn diepte de laatste onontgonnen gronden van deze aarde.

De enige plek die nog echte geheimen kent.
Een groot levend geheel van eb en vloed, koude en warme stromen...

Net als die 2 andere thema's kent het duistere en lichtere kanten, en gaat het om de balans daarin.

En soms komen die zaken dus samen, of komen delen daarvan samen, en creeren ze een tekst of een lied in mijn ziel.
Mijn hoofd maakt er daarna pas een lopend liedje van.

Als het dus elementen bevat uit bovenstaande kookpot, en het ook nog eens een heel apart ritme volgt, het rijmritme origineel en niet krampachtig is, dan rolt er wel eens iets uit waar ik erg trots op ben.......nog trotser dan op de rest.

Net als mijn lezend publiek heb ik een mening over wat hier geplaatst word en onderstaand nummer vind ik ERG goed geslaagd.
Met bovenstaande info kan je het ontleden, maar je mag er ook gewoon van genieten.

Het heet: De Eeuwigheid

Als je je hart verliest
Of het geeft
De ware kiest
Voor maar een ding leeft
Liefde je bevrijd
Heb je de eeuwigheid
De eeuwigheid

Ik wil wel eens te veel
En te snel
In zijn geheel
Wil ik alles wel
We hebben de tijd
Hebben de eeuwigheid
De eeuwigheid

Er is altijd wel iets
Dat je mist
Soms is het niets
Soms wat je al wist
Maar jij en ik meid
Gaan voor de eeuwigheid
De eeuwigheid

Verankert in mijn ziel
Voel steeds meer
De muur die viel
Krijg vertrouwen weer
Voel de zekerheid
Tot in de eeuwigheid
De eeuwigheid

Door passie en door lust
Zacht geraakt
Heel zacht gekust
En voor elkaar gemaakt
Als een twee eenheid
Samen de eeuwigheid
De eeuwigheid

greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: