maandag 1 december 2008

Verslag van mijn eerste Europese toernee....

Zo, deze jongen heeft er een enerverend weekend op zitten.
Mijn eerste officiële Europese Tournee gehad ;o).

Een paar weken geleden melde mijn oud collega Moni-Q dat ze een feestje had van haar tante Loni, die de mooie leeftijd van 60 had bereikt, in België.
Alles werd in het diepste geheim voor bereid door manlief John.

Als grap zeiden we dat het misschien wel leuk zou zijn als ik daar ging zingen.
Maar Moni-Q stelde het voor en het idee werd super enthousiast ontvangen.

En zo kwam het dat Natas' en ik zaterdagmiddag aftaaide naar de Belgische Ardennen, het plaatsje Bérismenil om precies te zijn.
Om samen met mijn muzi-kale Bas Broeder Rob een akoestische set af te geven.

De ontvangst was super hartelijk en mega warm.
John en Loni (rechtse swingerd op de foto hieronder) zijn 'mensen' mensen van het soort zoals je ze helaas nog maar zelden tegen komt.

Ook de rest van het publiek gaf ons een warm onthaal en reageerde lekker enthousiast op de setjes die wij tussen de diverse gangen van het eten, en andere performances door speelde.

En Rob is één van de mensen waarmee ik zonder voorbereiding 'what so ever', zo het podium mee opduik, omdat het muzikaal chemisch gewoon 'klikt'.

EN we hadden nog een primeurtje, omdat we voor het eerst een viool hadden om Da Blues mee te spelen !!!!!
Super gaaf en een mooi voorbeeld van de ongedwongen "Alles Kan" sfeer waarin de avond zich voltrok.

De volgende dag, na een lekker ontbijtje hebben we afscheid genomen van onze lieve gastvrouw en heer, (Loni en John bedankt !!!!! Het was SUPER !!) en zijn Natascha en ik nog even de Ardennen in getrokken.

Bij het plaatsje La Roche vonden we een wandelroute naar een oud Keltisch 'iets' (mijn Frans is zeer beroerd, dus wat het was blijft ook voor mij vaag)

Heerlijk geklommen in steeds dikker en feller wordende sneeuw, om uiteindelijk boven te komen met een werkelijk prachtig uitzicht op het plaatsje La Roche.
Waar het waarschijnlijk gewoon regende ;o)

In die pittige sneeuw met gevaar voor eigen auto naar de snelweg geslingerd, om de thuisreis te aanvaarden.
Natas' en ik hebben onderweg nog lekker met zijn tweetjes gegeten, en op die manier perfect afscheid genomen van een perfect weekend.

Voor de liefhebbers nog een paar clipjes van het weekend.

Make Me Pure (outtake)

Come Together (outtake)

Bad Moon Rising (Violin Blues version)

Need Your Love So Bad (Almost Full version)

en ons eigen nummer Lifeline in zijn geheel.
Oh ja, en nog SPECTACULAIRE BEELDEN van onze terugreis ;o)
En dit zijn het soort blogberichten waarvan ik er volgend jaar veel en veel meer hoop te kunnen schrijven.

Greetz,
Harrie

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Wow Harrie, dit is FANTASTISCH!!! Wat SUPER COOL!!! Ik heb in die streken ook gespeeld en het is er zooooo te gek. Oké je volgende muzikale trip wordt Parijs!

René :)

Anoniem zei

Het zag er erg gezellig uit daar zo. Erg cool: viool en tha blues. Een combi die ik nog niet zo veel heb gehoord, maar het was erg mooi. Ik kan me voorstellen dat je hier een heel fijn gevoel aan over hebt gehouden.

Greetz

Willy

Harrie zei

Dank je mannen.
Het was inderdaad helemaal te gek.

En hier is iets moois om van te dromen: Alle bandleden en hun naasten, uit onze illustere Bermuda Driehoek, in zo'n huisje in de Ardennen, om een weekend lang te jammen, muziek te spelen, op te treden, Bourgondisch te eten, van de natuur te genieten.... Da's bijna een natte droom. ;o)

Greetz,
Harrie

Anoniem zei

Volgende keer ga ik mee :))

Rene :)

B-Roppie zei

He singert,

Was ook mijn internationale debuut en hoe.....
Lekker gemuziekt, gewisky't, gegeten, gedanst, gefeest en dat ook nog eens met geweldige mensen om je heen en samen met de allergoeiste singert...... wat kan een mens zich nog meer wensen??

Grtz,
Bazzie

Harrie zei

Helemaal niks Bro', helemaal niks.

Hooguit dat we het absoluut nog een keer moeten doen !!

Greetz,
Ikke

Anoniem zei

Tja jongens, ik ben een oude man en die vallen wel eens in herhalingen:
"De volgende keer ga ik mee."

René :)