maandag 29 december 2008

Terugkijken en vooruit.....Jaaroverzicht

Nou, ik heb het aardig gered.
Één tekst heb ik nog over in de map “kant en klaar” en dat is Cyndi.
Maar omdat ik dat nog steeds het allermooiste vind wat ik geschreven heb, geef ik dat met liefde een mooi plekje in het nieuwe jaar.
Waar het de ruimte krijgt om te schijnen op een manier die het verdient.

Ik kan een mooi verhaal ophangen over ‘geluk in kleine dingen’, vriendschappen en liefde, maar let’s face it: 2008 was voor mij gewoon een kut jaar.
Zeker niet het jaar dat ik in gedachten of verwacht had toen iedereen mij vorig jaar een gelukkig Nieuwjaar wenste.
De angst om de knobbel in mijn borst, het verhuizen van mijn ouders, de operaties van mijn vader en uiteraard de problemen op mijn werk.

Een deel daarvan zal ook in 2009 nog wel even voortduren ben ik bang.

Ik had 2008 niet vrolijk afgemaakt als ik niet een paar waanzinnige helden om me heen had gehad.

Een held hoef je niet 24 uur per dag, 7 dagen per week te zijn.
Een keer, precies op het juiste moment, dat is al genoeg.

Een belletje, een klopje op de schouder, een goed advies, een knuffel, een blik, een fluister in de nacht, een gezellige avond, een sms, een kus, wat tijd….gewoon even oprecht vragen hoe het met iemand gaat....het kan je al tot iemands held maken……zelfs al is het maar voor even.

Ik wil ze hier toch even noemen, mijn helden van 2008, in volstrekt willekeurige volgorde:

Mijn heilige 3 eenheid: Natascha (Soulmate), Kim (Pride) en Sam (Joy),

Gerda, Jan Plooster, Rico, Wesley, Sebastiaan, Bas en Guus, Christel,
Desmo Schut, Jac Kloots en de rest van de ouwe PM Stamgasten/scouts die voorbij trekken,
Saskia Westen, Henco, Esther Minkman,
Mariëlle, Ruth, Ingemarie en de rest van de ‘old school gang’,

Joep mijn Platenboer & staff, Arrow Classic Rock (de radio variant en het festival),
zij die muziek maakte en mij hoe dan ook raakte, Neal Morse, Rick Wright (RIP), Bono, Uriah Heep, The E-Street Band, Heepsters all over the world,

mijn muziekbroeder Rene Clemens, Willy Slaats, de rest van de Bruce gang (Vincent en Jantina en the Boss himself),

My vocal guides: John Lawton, David Coverdale & Damian Wilson,

Jan “Pianoman” Bongers & family, Ronald “Guitar-slinger” Neeleman & family, Jeroen “Animal” Vos & family, Theo “Soundproof” Uffink & family,

mijn soulbrother René de Koeijer, m’n maatje Monique Luijt, Rob “Bas-Bro” Weijman,
mijn drinkzuster en bok-babe Irina, Emiel & Gleice en hun kleine Milan, Berry Moerbeek

John & Loni and the Luijt gang, Ilja & Roos, Pa & Ma, Bernard, mijn familie,
Ricki van Wessel, Petra de Vries, Jean Pierre, Betty & Do, Mariska & Wiebe

de SP boys (Wally, Jaap, Ton) en allen die mijn 40ste verjaardag glans gaven,

mijn Hemelse 3-eenheid (mijn muze, mijn beschermengel, mijn inspiratie), Ingrid Betancourt,
de Bijbelse 3 Eenheid, de Dalai Lama, de mensen van Pink Ribbon,

en alle mensen die me oprecht gesteund hebben in het afgelopen jaar, maar die ik hier toch vergeten ben.

Zit hier iemand tussen die je kent, maar die mijn blog niet leest ??
Zeg maar dat ik hem of haar een held vond in 2008, of verwijs ze maar naar http://www.dirtyharrie.blogspot.com/ .

Laten we voor volgend jaar het lijflied van David Bowie maar tot ons motto verklaren.
We Can Be Heroes !!…..Just For one Day…….

Voor jullie de versie van Bon Jovi, en de tekst:

I
I will be king
And you
You’ll be my queen

I
I wish you could swim
Like the dolphins
Like dolphins can swim
Though nothing
Will keep us together
We can beat them
For ever and ever
Oh we can be Heroes
Just for one day

I
I will be king
And you
You will be queen
Though nothing
Will drive us away
We can beat them
Just for one day
We can be Heroes
Just for one day

I
I can remember
Standing
By the wall
And the guns
Shot above our heads
And we kissed
As though nothing could fall
And the shame
Was on the other side
Oh we can beat them
For ever and ever
Then we can be Heroes
Just for one day

We can be Heroes
We can be Heroes
We can be Heroes
Just for one day
We can be Heroes
Just for one day

Love & Respect,
Harrie

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Harrie,

Fantastische Blog maat. Hoewel ik niet tussen jou lijst zit, beschouw ik jou toch ook behorend tot mijn persoonlijk vriendenkring. Ook al ontmoeten we elkaar hooguit slechts eens per jaar. Ik heb de blog met een open hart gelezen en ik wens jou daarom ten volle meer geluk in 2009 dan 2008 voor je heeft opgebracht.
Keep singing bro,

Staf

Anoniem zei

Dit blogbericht ga ik zeker doorsturen naar een aantal mensen die je hebt genoemd en die je blog waarschijnlijk niet, of weinig lezen.
Wat een mooi artikel en uiteraard voel ik me vereerd dat ik daar ook in voorkom.
Ik hoop vanuit het diepst van mijn hart dat 2009 voor jou en je gezin een voorspoediger jaar wordt dan 2008. Want ja, je kunt de wind wel eens tegen hebben in het leven, maar waar jij in 2008 doorheen bent gegaan is erg veel.
De songtitel van Bowie 'We Can Be Heroes' doet me denken aan het geweldige boek 'De Strijders van het Licht' van Paulo Coelho. Online te vinden op http://www.paulocoelho.com en op zijn tweede site http://www.warriorofthelight.com alwaar je je ook kunt abonneren op zijn magazine dat je per email wordt toegezonden. Zeer inspirerend! Op http://www.myspace.com/paulocoelho kun je zelfs bevriend met deze opmerkelijke schrijver worden :)

Hartelijke groet voor jou en je gezin en een prachtig 2009 toegewenst!

René

Harrie zei

Staf,
mijn waarde Lawton broeder en goede Belgische vriend,

Met deze bijdrage verdien je een absolute eervolle vermelding ;)

Dank je vanuit de grond van mijn hart !!

Let's go Mamonama in 2009 Bro' !!

Harrie

Harrie zei

René Soulbro'

de eer is geheel mijnerzijds.

Ik ga je links bekijken !!

Greetz,
Ikke

Anoniem zei

Harrie, we ontmoeten elkaar maar zelden in real life, maar toch delen we veel...zoals je weet...ik wens je veel goeds...ook in 2009. Liefs en veel steun en schouderklopjes...willy

Anoniem zei

He singert,

Thanx voor de eervolle vermelding, hoop dat 2009 jou gaat brengen wat je verdient. Het laatste stuk van 2008 heb ik, als je je werk er ff tussenuit haalt, ervaren als enorm (muzikaal) vruchtbaar en geweldig, denk daarbij ook ff aan België.
Ik waardeer je enorm als vriend, inspirator enz.
Uiteindelijk krijgt een ieder wat hij (of zij) verdient, dit is volgens mij een klein stukje jatwerk uit een tekst van jou...
En als je daar vanuit gaat moet 2009 volgens mij een geweldig jaar voor je worden.....

Love you,
Bazzie

MacFootPrint zei

Harrie,

Geweldig ... je houdt moed: Cyndi tilt je over de drempel, geeft je kracht om 2009 aan te gaan!
Je noemt het je allermooiste wat je ooit geschreven hebt. Laat dat heel goed tot je doordringen.
Jij schreef Cyndi, het kwam tot je in moeilijke tijden en je geeft het alvast een plekje in het nieuwe jaar. Er komt vast nog meer goeds voor jou en je heilige 3 eenheid.

Een lieve groet,
Jantina

Harrie zei

Willy, Thanx !!!
Laten we gedrieen maar eens wat ondernemen in 2009, wat jij ??

Rob, Bro' er wachten ons ongetwijfeld mooie dingen in 2009 !! Veel muziek, de geneugten van een bourgondisch bestaan, en veel warme vriendschap.
Ik heb er zin in.

Jantina, bedankt.
Inderdaad, wanneer er mooie dingen uit je handen of je hoofd komen kan het nooit allemaal beroerd zijn geweest.
Dat 2009 een mooi creatief jaar mogen worden. Met nog een x Bruce als het kan ;)

Greetz,
Harrie

Anoniem zei

Hoi Harry,

Wat ik ff kwijt wil: onlangs herkende ik je niet bij Rob en Monique, en kwam er pas de volgende dag achter dat ik jou had begroet, maar niet had herkend. Je was veranderd, maar toch ook niet. Sorry! Mijn reactie kwam ws erg koel over, na alles wat we in de Ardennen samen hebben beleefd.

Volgende keer beter,

Lieve groet,

Loni