zondag 21 december 2008

De Laatste Zullen De Eerste Zijn...

Oh oh oh wat een lekkere zondag !!

Ik ben vanmiddag bij mijn vriend René geweest waar we opnames gemaakt hebben van mijn teksten en zijn muziek.
Iets wat in die combinatie nummers van Hendriksen/Clemens moge heten.

Een tijd geleden daagde René creatief mij uit, een religieuze tekst te schrijven.
Ik ging aan de slag met een aantal losse ideeën waar ik een wat wereldser Kerstlied van wilde maken.
En beide fans van Neal Morse zijnde, wist ik dat René het zou waarderen als het lied ook niet gelovigen kon aanspreken en misschien wel aan het denken zetten.

Een bekende tekst uit de bijbel is "Vele Eersten Zullen De Laatsten Zijn".
Iets wat zoveel betekent dat het je nu tegen kan zitten, maar ooit krijg je wat je verdiend.
Is het niet hier op aarde dan in het hiernamaals.

Dat was een gegeven waar ik vanuit mijn huidige positie iets mee kon, en uiteindelijk heeft het nummer zichzelf geschreven.
En hoort dat niet zo met dit soort liedjes,.....hemelse inspiratie ??
De muziek die René erbij gemaakt heeft moet ook ergens van boven zijn gekomen denk ik.
.
Ik had het lied eigenlijk met Kerst in premíere willen laten gaan, maar René heeft gelijk mijn site opgepimpt met een prachtig spelertje waar het nummer op staat.
Luisteren kan nu dus via het spelertje rechts !!
En dus krijgt U ook nu de tekst van mij erbij.
.
Enjoy it !!! En René, bro'.............THANX !!!

De Laatste Zullen De Eerste Zijn

En op de allerlaatste dag
Als het vechten staken mag
Als God zegt het is genoeg
Stappen we samen uit de kroeg
Dan voeg ik me bij malloten
Bij de losers en idioten
Bij doofstommen en bij blinden
Zij die geluk niet konden vinden
Bij de lammen en melaatsen
Bij de aller aller laatste
Staan we allen trots en vrij
Samen vooraan in de rij

En de verloren zielen
Komen allemaal weer thuis
Want iedereen is welkom
In mijn Vaders huis

Ja op de allerlaatste dag
Komt de allermooiste lach
Omdat elk kind mag komen
Rechtstreeks door de poort mag stromen
Ja geen mens kan het verhinderen
Dat zelfs ongeboren kinderen
Zich bij de grote schare voegen
Van wie nooit ergens om vroegen
Naar waar tranen nooit meer vallen
Waar de pijn verdwijnt bij allen
Daar zijn we blij en eensgezind
Zijn we vrij en kleurenblind

En de verloren zielen
Komen allemaal weer thuis
Want iedereen is welkom
In mijn Vaders huis

Want op de allereerste dag
Als het feesten starten mag
Als de wijn vloeit op de bruiloft
En elk kind zo vrolijk rondsloft
Klinkt applaus uit alle handen
Voor bij wie de lamp nog brandde
Zij die nu nog binnenkomen
Verwarde geloof heel vaak met dromen
Maar er is plaats om mee te eten
Als je het Kind niet bent vergeten
Want het Lam ligt bij de Leeuw
Voor de eerstkomende eeuw

En de verloren zielen
Komen allemaal weer thuis
Want iedereen is welkom
In mijn Vaders huis


Greetz,
Harrie
(P.S. luister ook even naar dat wat ooit "Alweer Een Liefdesliedje" heette, maar vanmiddag tot het veel vlottere "Geloof Me Maar" is omgedoopt !! Tekst Harrie, Muziek René !!)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja en niet alleen je blog opgepimpt met een player, maar ook een MySpace voor je opgezet. Check http://www.myspace.com/harriehendriksen
Helemaal te gek Harrie dat je daar nu ook aanwezig bent.
Het was een TOPmiddag!!

Rene :)

WJ Slaats zei

gefeliciteerd met de geboorte van deze songs. Het zijn beide kerstkindjes!

Willy

Harrie zei

Thanx Willy !!