vrijdag 12 december 2008

Weer een liefdesliedje

Echt, "alweer een liefdesliedje".
Dat dacht ik toen ik een paar ingevingen onder elkaar gezet had.

Ik heb er wat geschreven dit jaar zeg.
Zowiezo heb ik een mega productie gehad.

Momenteel heb ik zo'n 85 Nederlandstalige teksten.
Samen met wat hertalingen en Engelse teksten, waaronder de X-treme Midlife teksten, moet ik de 100 kunnen halen.

Dat heeft een aantal redenen, dat die productie zo hoog was.

Ten eerste had ik de tijd.
Ten tweede had ik vaak 'de blues', een staat van zijn die erg inspirationeel werken kan.
En last but not least, ik had een muze.

Dat is een wat ongrijpbaar fenomeen natuurlijk, een muze.
Is dat zo'n engeltje op je schouder die je van alles influistert ??

Voor mij is het de Godgegeven gift inspiratie op te doen.
Niet direct één bron, één persoon, of één situatie, maar van alles om je heen.
Een beeld, een persoon, een wandeling, een stukje muziek, een ervaring.......het kan van alles zijn.

Dat veel liedjes uiteindelijk over de liefde gingen, komt denk ik omdat in 'the state of Blues' de muze juist de momenten van liefde als heldere parels in een donkere nacht liet schijnen.

En wat heb ik een hoop pareltjes gehad dit jaar.
Zonder hen had dit jaar er heel HEEL anders uit gezien.

De titel is gebleven, "Weer Een Liefdeslied".
Maar ik draag hem wel op aan alle gevers van liefde.

Enjoy it !!!

Weer Een Liefdeslied…

Ik hou van haar omdat ze lief is
Omdat ze eigenlijk een dief is
Ze steelt al mijn wildste dromen
Laat de inspiratie komen
Haar stem is stil, haar ogen stralen
Er valt zoveel achter te halen
Ze laat mijn hart dicht bij haar schuilen
Laat me lachen, laat me huilen

Omdat ze hoort voordat ik praat
Omdat ze weet waar het voor staat
Omdat ze voelt voordat ik geef
Omdat ze ziet waar ik voor leef
Hou ik van haar
Geloof me maar

Ik hou van haar omdat ze mooi is
Omdat ze schijnt als het een zooi is
Ze zal dat zelf wel niet vinden
Maar ze kan me zo verblinden
Haar wil is sterk, haar handen helen
Ze wil echt alles met me delen
Ze liet mijn ziel al dikwijls rusten
Als we vrijen, als we kusten

Omdat ze hoort voordat ik praat
Omdat ze weet waar het voor staat
Omdat ze voelt voordat ik geef
Omdat ze ziet waar ik voor leef
Hou ik van haar
Geloof me maar

Ik hou van haar omdat ze puur is
Omdat ze warm voelt als het guur is
Ze is eerlijk en zo open
Ik mag altijd blijven hopen
Haar hart is groot, haar daden groter
En wat ze doet maakt me devoter
We zijn verbonden voor het leven
Door te voelen, door te geven

Omdat ze hoort voordat ik praat
Omdat ze weet waar het voor staat
Omdat ze voelt voordat ik geef
Omdat ze ziet waar ik voor leef
Hou ik van haar
Geloof me maar

greetz,
Harrie

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja hoor .... ik trek het allemaal niet meer ... weer een tekst .... mmmm en nog een goeie ook ..... zucht .... ik ben druk bezig met die ene .... je weet wel :)

René

ps
deze commentbox wordt geen blog op zich :0

WJ Slaats zei

Nou dat weet ik zo net nog niet :-)))

Anoniem zei

je gelooft het niet HH .... maar (ik durf het niet te zeggen .... maar doe het toch ..... waar bemoei ik me mee?) .... ik heb er een melodie(tje) bij gemaakt .... lekker huppeldepup enz. .... maar dat wil je vast niet weten/horen ....

een nog immer griepende Axel (zonder veren dit keer)

Anoniem zei

en dan te bedenken dat ik zelf comments verafschuw ....

oké ik hou op nu

Slash,

ps
met veren ...... auw :)

Anoniem zei

gooi het op youtube en laat zien/horen....dat geheimzinigge gedoe....gewoon speule Axel...waar is je rock and roll way of life gebleven?? :-)))

Robert Zimmerman

Harrie zei

Wij zeggen altijd maar zo: Wat is het toch fijn, om schizofreen te zijn. ;)

Maar inderdaad, ben benieuwd naar dat stukje muziek.
Hoor het graag. Hoe meer muziek in het leven hoe beter. ;)

greetz,
Harrie

Anoniem zei

Muziek? Rock 'n Roll way of life? YouTube? Kom, kom .... een echte Topper als ik is diep in zijn hart een verlegen watje.

Gerard Jolig

ps
stukkie muziek?
hihi het is muzak ... zonder veren dit maal