vrijdag 5 december 2008

Heerlijk Avondje............


Ah !!!
Het is weer zover.
De December feestmaand kickt af met Sinterklaas.
Ik vind het oer gezellig en ik heb er zin in !!!!!!!!!!!

Er is één ding wat ik een beetje jammer vind rondom Sinterklaas.
Het gebrek aan nieuwe liedjes.

Die Amerikanen en Engelsen gaan ieder jaar voor een nieuwe Kerst-hit, en verdomd, scoren 9 van de 10 x keer ook nog eens met die wanstaltige werkjes.

De wegwerpliedjes van ene "Coole Piet/Diego" daar gelaten zijn er de afgelopen 30 jaar precies 2 (ik herhaal even: TWEE) nieuwe Sinterklaas liedjes geschreven.
Liedjes die ook echt zijn toegevoegd aan het gilde van bekende Sint nummers.

Sinterklaas Wie Kent Hem Niet van het Goede Doel en
Ik Ben Toch Zeker Sinterklaas Niet van Kinderen voor Kinderen.

Dat is veels te weinig.
Daarom roep ik iedere collega muzikant/tekstschrijver op iets te gaan doen aan deze nijpende leegte !!

En ik wil zelf wel alvast het goede voorbeeld geven met mijn Sinter Shuffle !!
Enjoy !!

Ooit was ik Goed Heilig Man
Ik maakte er een feestje van
Ik strooide grif in elke hoek
Zat ruimschoots in de peperkoek

Samen met mijn zwarte vriend
Had ik mijn sporen wel verdiend
Vulde de schoen bij open haard
En speelde altijd open kaart

Maar
Echt de allerlaatste tijd
Ben ik de draad een tikkie kwijt
Want oh ik moet steeds eerder komen
Met mijn boot naar Holland stomen
En voor mijn Piet inburgering
Want anders komt ie er niet in
En wie verlangt er nog een lijst
Want alles word van mij ge-eist

En ooit beklom ik ieder dak
Met mijn paardje vol gemak
Overal klonk het kinderlied
Voor Sinterklaas en Zwarte Piet

De maan die scheen nog door de bomen
Het heerlijk avondje gekomen
En ik klopte hard en zacht
Werd met kloppend hart verwacht

Maar
Echt de allerlaatste tijd
Ben ik de draad een tikkie kwijt
Ik schijn de kinderen stress te geven
De kerstman staat me naar ‘t leven
En niemand wil dat ik wat vul
Ze noemen mij een oude lul
ik respecteerde nog het kind
maar nu word simpel geld gepind

Ooit deed iedereen zijn best
Huiswerk maken en de rest
Om in mijn boek te komen
Met hun wensen en hun dromen

En was je liever lui dan moe
Dan wachtte je de zak of roe
Ik nam menig etter mee
Terug naar Spanje over zee

Maar
Echt de allerlaatste tijd
Ben ik de draad een tikkie kwijt
De jeugd van nu maakt mij wat bang
Wanneer ik rond hun plekkie hang
Ik krijg echt rooie oortjes zeg
Als ik mijn oor te luisteren leg
En of je stout of zoet zijn zal
Het interesseert geen hond een bal


Zeg weet je wat ik maar ga doen
Misschien moest ik maar met pensioen
En met mijn mijter bruin verbrand
Relaxen aan het Spaanse strand
Dat lijkt me echt een goed idee
Ajuus gegroet Tabee olé

Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jaaaaaaaaaa zeg en hier kom je op 5 december zelf mee. Nee ...... met deze tekst had je minstens twee weken eerder op de proppen moeten komen. Dan had ik nog wel een poging willen wagen. Maar wellicht heb je creatievelingen in je omgeving die de uitdaging wel aangaan. Tja en investeren in de toekomst ..... dus nu alvast componeren voor Sinterklaas 2009 .... tja zo werkt dat niet (althans niet bij mij).

René :)

B-Roppie zei

Zullen we dan maar alvast een datum plannen om volgend jaar een compleet sinterklaas repertoir neer te zetten???