dinsdag 9 december 2008

Herfstwandeling....


Het weer buiten is winters, winterser dan we het in tijden hebben gehad volgens mij.
En ik hang nog wat in de herfst.

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik er nog 6 heb.
6 teksten die ik met U wil delen voordat ik weer even andere dingen nieuw leven in ga blazen.
Weet niet of dat proces mooi op 31 december is afgerond, maar dat weten we pas als het zover is ;)


De titels ??

Verward, Terugkomst, Weer Een Liefdes Lied, Cyndi, De Laatste Zullen De Eerste Zijn en Herfstwandeling.

De tekst De Laatste is een tekst met een religieuze inslag waarmee mijn vriend Rene op het moment aan het stoeien is qua muziek.
Die ziet zowiezo het licht pas als hij daar mee klaar is.

Cyndi, in mijn eigen ogen, is een nummer wat ik compleet af heb.
Ook qua muziek , in mijn hoofd, en deels op gitaar.

Ik heb het hier thuis al een paar keer voor geneuried, en ik vind het zonder twijfel mijn Magnus Opus van dit jaar, zo niet het beste wat ik ooit geschreven heb.
Maar dat is persoonlijk.


Maar dat is letterlijk en figuurlijk toekomstmuziek ;o)
Eerst Herfstwandeling !!

De inspiratie komt uit veel 'herfstige' activiteiten.
Een echte herfstwandeling met vrienden, een avondje herfstbokken met een dame die zich niet door mij onder de tafel liet drinken (en ik heb ECHT mijn best gedaan), oude herinneringen, en een gedachte van mij over de vergelijking van stormen van binnen en van buiten.


Misschien gaat het over een vrouw
Misschien gaat het wel over de wind zelf, die eigenwijs bepaalt of ze stormt, waait, ritselt of blaast.
Van binnen of van buiten.
Ik weet het niet, maar ik vind het prettig dat er ruimte is voor een fantasievolle invulling

Enjoy it.


Herfstwandeling

Ik schop mijn voeten door het blad
De herfst in geel en rood gevat
De wind waait door het naakte bos
en zij, zij gooit haar haren los

Zit vol met leven beetje stout
Net als het wild hier in het woud
En op het pad ziet zij een vos
En zij, zij gooit haar haren los

En ik, ik fluit wat en ik zing
Want deze herfstwandeling
Is nog lange niet voorbij
En zij, zij is nog steeds van mij

De wind maakt wangen rozerood
En alle takken naakt en bloot
Het geeft haar net zo’n lieve blos
En zij, zij gooit haar haren los

Wie door het mistig landschap kijkt
Word met haar naakte kern verrijkt
Haar blote voeten in het mos
En zij, zij gooit haar haren los

En ik, ik fluit wat en ik zing
Want deze herfstwandeling
Is nog lange niet voorbij
En zij, zij is nog steeds van mij

De hele wereld verliest vorm
En ook in haar woed er een storm
Ze lijkt zo wild als een Fries ros
Want zij, zij gooit haar haren los

En de chaos van het weer
Toont naakte schoonheid nog een keer
En ik, ik ben alweer de klos
Want zij, zij gooit haar haren los

En ik, ik fluit wat en ik zing
Want deze herfstwandeling
Is nog lange niet voorbij
En zij, zij is nog steeds van mij
Greetz,
Harrie

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi, mooi, mooi, ook al dringt het allemaal wat traag door tot mijn oude griephoofd. De tekst 'De Laatste' nog niet publiceren s.v.p. Ik zit er letterlijk als een koortsige kip bovenop :) ..... maar het ei wil alleen nog niet uitkomen :(

René

Harrie zei

Nee doe ik niet. Pas als er een opname van is gaan we ermee online.

Beterschap grieperd.

Ikke

WJ Slaats zei

Ben nieuwsgierig naar de creatie van "De laatste". Als ik de reactie van Rene lees is het een paasnummer, maar dat zal ik wel verkeerd hebben :-)))

Willy

ps mooi beeld van de wind en de vrouw.