dinsdag 23 december 2008

Terugkomst (van een oude zwerver)


De lezer die hier slechts eens in de zoveel tijd zijn of haar ogen parkeert zal wel gek worden van de niet aflatende stroom berichten hier.

Ik heb gewoon een ongelooflijke behoefte om aan het begin van het nieuwe jaar fris te beginnen.
Ik wil wat dingen uit mijn systeem hebben.
Het nekt me niet ofzo, ik heb geen last van druk of stress, maar zolang ik de drive heb blijf ik hier productief denk ik.
En mocht het iets in het nieuwe jaar pas klaar zijn vind ik het ook best ;)


Ik wil met dit blogbericht een beetje inhaken op de Muzikaal Terugblikken lijstjes.
De mooiste ervaring dit jaar, vanuit het oogpunt van vermaak en vertier zogezegd, is zonder twijfel het concert van Bruce Springsteen geweest.

Ik heb in dit jaar van Down echt wel meerdere hoogtepunten gekend (Arrow, spelen op de Airborne, etc.) maar Bruce steekt er met kop en schouders boven uit.
Het was een soort totaal ervaring.
Intens met vrienden opstap, ik ben fan van Bruce geworden, ik heb er veel muziek door (her)ontdekt en tussendoor gewoon het beste concert van mijn leven gezien.
En dat in de Amsterdam Arena ;0)


Ik kocht gelijk het album Magic van Springsteen, en zocht daarop het nummer wat mij op het concert al aansprak....Gypsy Biker.
De tekst, de sfeer, de vibe van die song zijn fantastisch.
(Nee, deze x geen gemakkelijke link, gewoon naar buiten gaan en die CD kopen. Leg 'm maar onder de boom ofzo ;O) )

Het heeft me geïnspireerd tot het schrijven van de song "Terugkomst".
De tekst is voor al mijn meiden, die me hebben moeten missen terwijl ik mijn kleine kruistocht voor gerechtigheid voerdde.
Mijn pijn is ook hun pijn geweest, maar ook wat dat betreft, hoop ik dat 2009 gauw een nieuwe frisse start zal kennen !!

Enjoy !!
De Terugkomst

Ik heb de stormen meegemaakt
Ik heb de wegen afgestruind
De wind maakte mijn huid ruw
En de zon heeft haar gebruind
De tijd heelde mijn ziel
Verwarmde mijn hart
Ik wil terug naar oude waarden
Maar met een frisse start

Meisje word maar wakker
En spring maar uit je bed
Deze oude zwerver
Heeft koers naar huis gezet

Ik heb de vragen wel gesteld
Maar heb het antwoord niet gehoord
De reis maakte opstandig
Heeft de rust steeds weer verstoord
Zwervers met veel vragen
Zijn geen graag geziene gast
Hun waarheid opent oude wonden
Is iets te vaak een last

Mama schud je pels op
Maak ruimte voor je luis
Deze oude zwerver
Komt weer terug naar huis

Nu heeft heimwee me geraakt
Ik heb mijn motor afgedankt
Al het zwerven is nu klaar
‘k hoop dat jij me weer ontvangt
Rusten van het reizen
Mijn voeten bij het vuur
Het antwoord laten wachten
Ik ben thuis voor lange duur

Liefje spreid je armen
Sta open voor mijn pijn
Deze oude zwerver
Wil thuis weer welkom zijn


Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig dat je in dit artikel wederom terugblikt op het concert van Bruce. Wow wat ben ik blij dat ik je heb meegenomen naar deze 'life changing experience'! Je eerdere blogartikel over Bruce was werkelijk briljant!
Je nieuwe tekst is ronduit PRACHTIG en raakt gevoelige snaren in mijn innerlijk.

René

WJ Slaats zei

Yep..ik was daar ook bij en voelde hetzelfde als jij Harrie. Ik wens je veel rust en thuiskomen in 2009 toe. Dat het je goed met je gaat!!

Greetz

Willy