vrijdag 28 november 2008

Zoals Ze Lacht.......

De laatste van November is beslist geen opruimertje.
Wat ook weer niet wil zeggen dat het een kunstwerk is hoor.

Die zijn gereserveerd voor December.

Zoals Ze Lacht slaagt er op een bepaalde manier wel in iets te pakken, waar Zeg Het Woord een tikkie faalt.
Tenminste, dat vind de schrijver.
Gelukkig zijn teksten, als je ze loslaat, van een wereld die zo divers is, dat er meer meningen over je tekst kunnen ontstaan, dan er letters in verwerkt zijn.

Je kunt je in tijden van onmacht en deceptie vastklampen aan goede diepe gesprekken, je verliezen in alcohol en droefenis, Laat Me Alleen van het duo Joling/Hovink grijs draaien, en nog duizend andere dingen doen.
Je kunt ook opzoek gaan naar het geluk........in de (glim) lach van de mensen waar je van houd.
Je kinderen, de vrouw waar je van houd......
En daar de kracht uit halen om door te gaan.
Daarom, juist nu, voor mezelf, een heel vrolijk liedje over lachen.
En voor U daarbuiten ??? Enjoy it !!!
Zoals Ze Lacht

Wanneer ze lacht
Met haar hoofd in mijn handen
Ja als ze lacht
Laat ze iets in me branden
Oh God ze lacht
Ik tel drie mooie rimpels
Wanneer ze lacht
Lijkt het gewoon iets simpels

Als ze zo lacht
Gaat de hemel open
Als ze zo lacht
laat ik mij weer dopen
Als ze zo lacht
Als ze zo lacht
Zo onbedacht

Wanneer ze lacht
Verdwaal ik in haar ogen
Ja als ze lacht
Toont ze me mededogen
Zelfs als ze lacht
Om al mijn kleine zorgen
Ook als ze lacht
Om de lasten van morgen

Als ze zo lacht
Slaat mijn hart weer over
Als ze zo lacht
Word ik een gelover
Als ze zo lacht
Als ze zo lacht
Zo onverwacht

Oh ja ze lacht
Zo vrij en ongedwongen
Wanneer ze lacht
Maak ik vreemde sprongen
Wanneer ze lacht
Ben ik niet rationeel meer
Want als ze lacht
is het zo passioneel weer

Als ze zo lacht
Ben ik zo tevreden
Als ze zo lacht
In de Tuin van Eden
Als ze zo lacht
Als ze zo lacht
Zo zuiver zacht


Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: