donderdag 30 oktober 2008

XML update !!


Tijd voor een X-treme Midlife update !!
De band heeft het oefenschema verdubbeld en er word iedere x keihard gewerkt.
En dat werpt absoluut zijn vruchten af.
Leuke nieuwe nummers zitten erbij, en ook uit onverwachte hoek.
Ik noem een Cult, Aerosmith, Avantasia.


Maar ook (tromgeroffel) ratatatatatattaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! : EIGEN WERK !!!!!

Jazeker, XML gaat eigen werk opnemen wat (hopelijk) naadloos tussen ons repertoire gaat passen.
Begonnen als een gebbetje tussen Rob (de bassist) en mijzelf, hebben we inmiddels 4 songideeen die we verder willen gaan uitwerken.
3 x een tekst van mij met een melodie van Rob, en 1 bandjam.

Van 2 van die teksten hebben Rob en ik al demoos gemaakt.
Simpele, met een MP3 spelertje in 1 take opgenomen, demootjes.

Die wil ik hier graag ten doop houden, zodat de trouwe lezers van mijn Blog alletwee de primeur hebben ;o)


De eerste is Bad Girl Boogie.
Rob is een groot fan van ZZ Top, en ik een grootliefhebber van David Coverdale (Whitesnake).
En ik ben er heilig van overtuigd dat die 2 voorliefdes elkaar gevonden hebben in dit nummer.

Tekstueel ben ik er zeer tevreden over, en muzikaal past het naadloos.
Die tekst kun je iets verder naar beneden lezen, de Demo kun je horen als je HIER drukt.

Enjoy !!!!!

Bad Girl Boogie

She shakes it once for the money
Twice for the road
Gonna turn the feedback
Into overload

She’s doin’ Bad Girl Boogie
She’s doin’ Bad Girl Boogie
She playes it dirty, she playes it loud
Damn’ that girl makes me scream and shout

She’s A minor tuned to major
Just the right key
Gonna play that G-string
Just for me

She’s doin’ Bad Girl Boogie
She’s doin’ Bad Girl Boogie
She playes it dirty, she playes it loud
Damn’ that girl makes me scream and shout

Rockes me out of my body
Gonna let it roll
Makes me lose the beat
lose my self-control

She’s doin’ Bad Girl Boogie
She’s doin’ Bad Girl Boogie
She playes it dirty, she playes it loud
Damn’ that girl makes me scream and shout

She’s makes music for the soul
Goin’for the beat
Makes me move and sing
With her love so sweet

She’s doin’ Bad Girl Boogie
She’s doin’ Bad Girl Boogie
She playes it dirty, she playes it loud
Damn’ that girl makes me scream and shout

Greetz,
Harrie

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Tof nummer met een hoog 'Harrie gehalte' :) .... lekkere 'strumming guitar' ook .... volgende keer een van je Nederlandse teksten doen want die zijn eveneens zeer de moeite waard. Oké knal dit spul op MySpace en word wereldberoemd!!

René

Harrie zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
WJ Slaats zei

Hee harrie,

van harte gefeliciteerd met je primeur op je blog. Als vaste lezer van je blog moet ik zeggen dat het een aangename ontwikkeling is! Lekker nummer! Echt rock and roll volgens de oude traditie. Dáár houd ik dus van! Persoonlijk zou ik het mooi vinden (maar ja wie ben ik?) als je het laatste couplet en refrein niet zo hoog pakt. Het nummer verdient het om lekker eenvoudig te blijven. Je stem klinkt daarnaast wat lager veel aangenamer om naar te luisteren. Het lijkt me een uitdaging om de lagere registers van je stem eens te onderzoeken. Keep up the good work man.

Willy

Harrie zei

Dat hoor ik vaker, van die lagere regionen, maar het gaat meestal op gevoel, en dan gaat het wel eens omhoog.
Overigens is de kwaliteit ook niet 100% uiteraard.

Ik zal altijd wel een gillerd blijven....gewoon omdat ik dat lekker vind.

Bedankt voor de input !!

Greetz,
Ikke