zaterdag 25 oktober 2008

Mid Winter Love Song

Met het verzetten van de klok nadert de winter.
Het weer schijnt ook aardig mee te gaan doen volgende week.

Sterker nog, met de eerste zware verkoudheid/griep onder de leden 'as we speak', ben ik er helemaal klaar voor.

Soms onstaan liedjes door een reeks aan toevalligheden.
Maar juist omdat ze nergens door gestuurd worden dan het lot, die reeks aan toevalligheden, maakt het tot pure mooie liedjes.

De tekst Mid-Winter Love Song, een variant op Mid-Summer Night's Dream, begon met de opmerking van een vaste lezer van mijn blog dat ie de herfst zijn mooiste jaargetijde vond.
De herfst als voorbode van de naderende winter........daar wou ik wat mee.

Vervolgens kroop er, dagen later, een deuntje uit Mary Poppins mijn hoofd binnen.
Dat gaf een perfecte kadans en melancholie om mee verder te gaan.
Voor wie het aandurft, ik heb het over dit melodietje.

Tot slot kwam die link met Mid-Summer Night's Dream en die fantasy wereld bij toeval op internet voorbij.

De rest overlatend aan mijn crea-brein en mijn voorliefde voor Fantasy leverde onderstaand resultaat op.....Enjoy !!
Mid-Winter Love Song

Rood zijn de bossen
En rood is de zon
Alles keert terug
Naar waar het begon

Hard huilt de wind
Die alles verstomt
Toch fluistert iets
Dat midwinter komt

We zingen
La la la la la la lai
La la la la la la lai

Kom hier mijn kinderen
Kom bij het vuur
Ik weef ieder woord
Tot een avontuur

Met dwergen en reuzen
Met heks en met elf
En de hemel ontwaakt
Haar sterrengewelf

We zingen
La la la la la la lai
La la la la la la lai

Dans met me mee
In de volle maan
Midden op het ijs
Blijven we staan

Als Hij die voor ons
Over ’t water liep
Verdrijft liefde angst
Voor ‘t water zo diep

We zingen
La la la la la la lai
La la la la la la lai

De bomen zijn kaal
Het nachtlicht is blauw
Nu alles guur is
Denkt mijn hart aan jou

Geef het aan de sneeuw
Die haar teder omarmt
En wacht tot de lente
Mijn hart weer verwarmt

We zingen
La la la la la la lai
La la la la la la lai

greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooie tekst, prachtig ook dat je refereert aan Jezus. Een verzoek van mijn kant: schijf als je inspiratie hebt weer eens een diep religieuze tekst!