woensdag 15 oktober 2008

Vuurvlieg...

Met een milde vorm van jaloezie kijk ik regelmatig naar de teksten van collega amateur schrijvers en dichters.

Niet dat ik ontevreden ben over mijn eigen werk, verre van dat, maar wat ik bij mezelf soms node mis is het vermogen om losjes en simpel over doodnormale zaken te schrijven.
De wereld een beetje cabaretesk benaderen.

Ik ga regelmatig erg diep, probeer een zin meer dan één betekenis mee te geven, ieder couplet een extra laag en iedere tekst een extra dimensie.
De onderwerpen gaan vaak diep.
Nogmaals, dat geeft niks, maar ik benijd de mensen die met gemak over gemakkelijke dingen kunnen schrijven.
Door de bank genomen word het bij mij pas cabaretesk als het over "genomen op de bank" gaat.
Daarom ben ik zo blij dat er van de week in een dag tijd "Vuurvlieg" uit kwam rollen.
's Morgens was het nog niet meer dat een 'toontje', maar aan het eind van de dag een volwaardige tekst.
Ik ben er trots op !! ......Enjoy !!

Vuurvlieg

Zie je me vliegen daar ?
Met mijn kontje in de fik
Die wilde vuurvlieg daar
Die vuurvlieg dat ben ik

De Chili van vandaag
Heeft me in vuur en vlam gezet
Het gaat al de hele dag
Van retteketetteketet

Zie je me vliegen daar ?
Met mijn kontje in de fik
Die wilde vuurvlieg daar
Die vuurvlieg dat ben ik

Zij zegt dat het licht
Zo zacht romantisch is
Maar ook dat hier de stank
Echt niet te harden is

Zie je me vliegen daar ?
Met mijn kontje in de fik
Die wilde vuurvlieg daar
Die vuurvlieg dat ben ik

Ik vlieg nog even door
Want ze zeggen wel eens dit:
Dat wie zijn kontje brand
Dat ie op de blaren zit

Zie je me vliegen daar ?
Met mijn kontje in de fik
Die wilde vuurvlieg daar
Die vuurvlieg dat ben ik

Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha, carnaval is wel erg vroeg bij jouw in het land. Dit is inderdaad weer eens geheel wat anders!

WJ Slaats zei

ik liet er vandaag ook al een paar vliegen!