maandag 27 oktober 2008

Testament...

Tsja,......nou moet ik gaan uitkijken denk ik. ;o)
Maanden geschreven over zware tijden en depressies, en dan nu komen met Testament.

Maar mijn echte vrienden weten dat er op dat front geen gekkigheid te verwachten is, en als de toevallig voorbij trekkende bekende het verkeerd leest, dan zij het zo.

Ik was er al even mee bezig, met Testament.
Had misschien nog wel beter gekund, maar het nummer zelf gaf niet zoveel energie meer af om er nog veel en diep in te duiken, en dan is een nummer vaak wel 'klaar'.

De basis was het nummer De Laatste Woorden van het debuutalbum van de Nederrockband Vals Licht.
Dat nummer was zwaar en heavy, maar ik heb er juist een vrolijker draai aan willen geven.

Ikzelf heb geen testament, en los van mijn muzikale wensen (Great Gig In The Sky van Pink Floyd, de liveversie, Requim For A Friend van Preisner en Tomorrow van Europe) zal men de wensen maar een beetje uit de eigen ervaring moeten vissen.

En wie weet is de onderstaande tekst, nogmaals uiterst licht bedoelt, een mooi startpunt.
Enjoy it,
en de volgende tekst gaat weer over veel luchtiger zaken.....da's een promise ;o)



Testament

In mijn laatste maanden
Maak ik vrede met mijn lot
Met wie ik niet door een deur heen kon
Lieve groet van een dwaze zot

In mijn laatste weken
Zijn mijn vrienden aan de beurt
Jullie vriendschap, liefde en warmte
Hebben mijn dagen ingekleurd

In mijn laatste dagen
Neem ik afscheid van muziek
Dankbaar voor het ritme van passie
En voor de blijdschap van tragiek

In mijn laatste uren
Speel ik met de kids erbij
Leer ze staan op hun eigen benen
En verder spelen zonder mij

In mijn laatste tikken
Als al mijn uren zijn geteld
Wil ik alleen jou stem nog horen
Terwijl je zacht iets moois verteld

En is alles voorbij
Mogen de zwarte hoeden af
Dan mag je zingen, huilen, klappen
Dan mag je dansen op mijn graf

Denk dan aan de tijden
Waarin we alles mochten doen
En als je niet meer huilt maar weer lacht
Geef ik mijn allerlaatste zoen

greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Prachtige tekst, intens aangrijpend. Doet bij mij muzikale bellen rinkelen!