zondag 5 oktober 2008

Afblijven.....


Ken je dat gevoel ?
Dat er die paar mensen zijn,...je partner....je kinderen....naaste familie....die paar vrienden, verbonden in je ziel, waar ze niet aan moeten komen ?


Die je tot je laatste snik toe zal verdedigen?
Ze mogen alles met jou doen of over je zeggen, maar de pijn die ze je geliefden aandoen, daar word je strijdbaar van.
Daar heb ik een lied over geschreven.

En met weer een week van de waarheid voor de boeg, waarin ik verwacht weinig achter de PC te zitten een prima stuk om op mijn blog te hebben staan.
De tekst heeft de titel: "Van Haar Blijf Je Af".......Enjoy.



Van Haar Blijf Je Af
Neem mijn huis maar en mijn centen
Neem mijn rechten neem mijn stem
Neem mijn allerlaatste hoop maar
Pak me vast en zet me klem
Lieg dat ik lieg of maak me zwart
Scheid mijn koren van het kaf
Noem me zwak of onbetrouwbaar
Noem me gek of noem me maf

Maar van haar blijf je af
Van haar blijf je af
Oh van haar blijf je af
Van haar blijf je af

Sla me stevig om de oren
Ruk ze af en naai ze aan
Help de boel maar naar de kloten
Help mijn leven naar de maan
Neem mijn eer en neem mijn glorie
Poets er alle glans vanaf
Geef me water noem het whisky
Geef me niks of geef me straf

Maar van haar blijf je af
Van haar blijf je af
Oh van haar blijf je af
Van haar blijf je af

Kraak mijn stijl af en mijn teksten
Noem het rotzooi noem het ziek
Noem het onzin noem het zielloos
Geef maar af op mijn muziek
Vind me koppig of een zeikerd
Vind me dom of vind me laf
Je mag lachen om mijn zorgen
Je mag dansen op mijn graf

Maar van haar blijf je af
Van haar blijf je af
Oh van haar blijf je af
Van haar blijf je af

(brug 1)
We worden milder worden ouder
En die engel op mijn schouder
Die in stilte met me lijd
Sterkt me steeds weer in de strijd

(brug te ver)
Ze is de zon ze is de maan
Ze is de bron van mijn bestaan
Dus je raakt mijn engel echt
Met geen woord of vinger aan

Want van haar blijf je af
Van haar blijf je af
Oh van haar blijf je af
Van haar blijf je af

Greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Goede, indringende tekst. Echter ik zou graag zien dat het leven je weer eens meeneemt in een positieve 'flow'. Of dat het je lukt om daar zelf in te belanden. Sterkte met alle 'gedoe' en mail me eens terug als daarvoor weer tijd/ruimte/energie is.