donderdag 2 oktober 2008

And The Tears Roll On.....


Heavy koptekst he ??
Een kleine verwijzing naar het feit dat ook na vandaag, er nog geen witte rook te melden is.
En dat is voor een goed verstaander dan weer het halve woord.

Maar goed, ook al blijft een mens soms tegen beter weten in knokken voor de toekomst die hij verdient, 1 ding heb ik inmiddels wel geleerd.

Don't let them grind ya down !!!!!!!!

Of te wel, "KOP OP" !!


Maar ik heb dit jaar wel iets geleerd over verdriet.
Het ligt in de aard van ons mannen om teleurstellingen (lees verdriet) te verwerken met veel felle woorden en uitbarstingen.
Wij mannen zijn niet zo best in 'stil verdriet'.
Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.

Vrouwen zijn daar sterker in.
Om te lijden in stilte, om sterk te staan voor een ander dwars door hun eigen verdriet heen.
En om pijn en teleurstelling letterlijk weg te slikken.
Niet dat ze niet erg verdrietig kunnen zijn, maar ze kunnen als geen ander verdriet wegbergen.


Ik heb dat zelf mogen ervaren.
En dat leverde weer inspiratie op voor een liedje.
Geen zielig liedje, zeer beslist niet !! Een trots lied !!

Omdat ik door mijn grote boze woorden heen ook getuige ben van heldinnen die hun verdriet op een prachtige manier verwerken.


De Traan
De blauwe zee achter haar ogen
Had niet langer mededogen
De kust verdediging gebroken
Waar achter ze was weggedoken

Één tere druppel is vertrokken
Heeft helder zacht een spoor getrokken
En is onder bij haar kaak gekomen
Door zachte lippen weggenomen

In die ene tere traan
Wil ze alles laten gaan
Grijpt ze verlossing aan
Om overeind te staan

Ze is een stoere sterke meid
Hard geworden in een harde tijd
Verwerkt haar pijn in eenzaamheid
Die ene traan een zeldzaamheid

Meer dan die traan zal niemand zien
Dat ik het zag had ik niet verdiend
Brak mijn verdediging eens te meer
Haar weg te nemen was een eer

In die ene tere traan
Wil ze alles laten gaan
Grijpt ze verlossing aan
Om fier en recht te staan

De vloedgolf is nog uitgesteld
De dijkwacht is weer ingesteld
Het golft nog op de blauwe zee
Maar eb neemt ook de twijfel mee

Ooit zal ze me weer nodig hebben
Zullen mijn lippen tranen deppen
Mag ik weer haar pijn verzachten
Tot dan zal ik dankbaar wachten

In zo’n mooie tere traan
Zal ze alles laten gaan
Grijpt ze verlossing aan
Om sterk en trots te staan

Greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Kop op Harrie!! Ik denk aan je. Het beste vriend!

Lieve groet,

René