zaterdag 1 november 2008

Lifeline....


Lifeline is de tweede tekst/demo die ik graag via mijn blog wil presenteren.
Ik wil nog maar eens benadrukken dat het hier gaat om in 1x, aan een keukentafel, op een mp3 spelertje, opgenomen demootjes.

Als we officiële opnames met de band hebben dan zal ik er hier naar verwijzen, maar die zullen naar alle waarschijnlijkheid op onze bandhyves en site geplaatst gaan worden.
Dan zal ik ook de overige teksten presenteren.

Maar eerst Lifeline.

Nadat Rob en ik met een eerste tekst gestoeid hadden (Soulshaker) zei hij me dat ie ook nog heel wat melodielijnen voor een ballad in zijn hoofd had.

Met een hele positieve en productieve creatieve vibe uit de eerste samenwerking ging ik gelijk schrijven aan de tekst Lifeline.
Zonder de melodie te kennen schreef ik een tekst die alles in zich had een ballade te worden.


Lifeline, het engelse woord, kan op veel manieren uitgelegd worden.
De levenslijn in je handpalm, de levenslijn op een hartmonitor, de navelstreng, de reddingslijn op een boot..............

Ik liet me inspireren door de album cover van het nieuwe Neal Morse album met dezelfde titel (Lifeline).
En door de afgelopen tijd van diepgewortelde support, uitgestoken handen, reddende engeltjes, steunende woorden.........

Maar hoe passioneel geschreven dit nummer ook moge zijn, alle eer voor dit nummer gaat naar mijn Bas-Bro' Rob, die er een melodielijn overheen gelegd heeft die je hoe dan ook naar de strot grijpt.
Werkelijk magistraal !!!!!!!!!
Thanx for making it 'shine' Bro !!!!!!!!!!!!!!

Luister naar het nummer HIER, en lees het hieronder.
Enjoy !!

Lifeline

You rocked my world
You rolled the dice
I loved you once
You loved me twice
You salvaged wreckage
On a sea of despair
I couldn’t get lost
you were everywhere

Lifeline
You heard my cryin’
When the silence was too loud
Lifeline
We’ll keep on tryin’
We’ll find a way we’ll make it out

You opened my mouth
For the words unsong
You opened my heart
For the love to come
Picked up the pieces
Of a broken mind
The knot of life
Became unwind

Lifeline
I’m feeling fine
You helped me conquer all my fears
Lifeline
Just like good wine
You’re getting better through the years

[Solo]

Lifeline
You’ve read the sign
Stood by me when things were bad
Lifeline
Oh I ain’t lying
You’re the best thing I ever had

You took me here
You moved me there
The frozen ground
Ain’t everywhere
You’re angelwings
You’re angel smile
Have warmed the surface
Quite a while

Lifeline
I’m glad your mine
I’ll love you ‘till forever now
Lifeline
You make me shine
Lift me up when I don’t know how
Greetz,
Harrie

4 opmerkingen:

WJ Slaats zei

Wow Harrie: mooi ingetogen gezongen. Mooi nummer. Hou het met de band net zo klein. Dat is prachtig!
Willy

Anoniem zei

Prachtige song, fraaie tekst, mooi gezongen (een hoog John Lawton-gehalte .... een groter compliment kan ik je niet geven) en toffe begeleiding. Ik heb de mp3 door Audacity gehaald (een aanrader ... zie http://audacity.sourceforge.net ... en gratis!) en de begin- en eindruis eruit gehaald en ook het piekvolume afgezwakt. Klinkt helemaal top ..... heeft een jaren '70 live concert-sfeer. Deze song ga ik de komende tijd vaker beluisteren! Complimenten voor jou en voor Rob!!

René

Harrie zei

Thanx voor de good vibes mannen !!!

Het inspireert om vooral snel goede opnames met de hele band te maken.

Audacity ga ik ook ff checken.

Greetz,
Harrie

Anoniem zei

Audacity is TOP. Voor vragen en tips weet je me te vinden.

Rene :)