dinsdag 21 oktober 2008

Ik heb dingen gedaan....

Hele mooie dingen gedaan.
Die gedachte had ik een tijdje geleden en die bleef lang genoeg hangen om er ook wat mee te doen.

Er over peinzend kwamen er vrij snel 3 zaken boven die ik me zal blijven herinneren dwars door iedere vorm van dementie en korsakoff heen.


Het voorprogramma van Uriah Heep, het letterlijk door kniehoge sneeuw bereiken van de top van een berg tijdens de vakantie 2005 in Zorge Duitsland, en de recente situatie.

Die laatste is wellicht wat voorbarig, omdat er in dat traject nog wat pijn te verwerken ligt en nog wat hobbels te nemen zijn.
Maar qua liefde, vertrouwen en geborgenheid moet dat haalbaar zijn.

En dus gaat deze sterk autobiografische tekst in zijn diepste kern over mooie herinneringen die je door minder mooie tijden heen helpen.

En dus gaat de tekst heel bewust vandaag 'on-air',........enjoy it !!!!

Mooie Dingen Gedaan
-
Ik beklom de bühne
Voor een volle zaal
De tent was uitverkocht
Maakte veel kabaal
En ik keek naar mijn vriend
Voor ‘t eerste akkoord
En we hadden succes
Het was ongehoord

Ik heb dingen gedaan
die ik nooit eerder deed
Ik heb dingen gedaan
die ik nooit meer vergeet
Aan het eind van de rit
Blijft er één ding bestaan
Ik heb dingen gedaan….
Mooie dingen gedaan

De weg naar de top
Lag vol verse sneeuw
De kou en de stilte
Herkend eeuw na eeuw
Ik heb die berg bedwongen
Kwam eenzaam boven
Maar het gaf me weer moed
Liet me geloven

Ik heb dingen gedaan
die ik nooit eerder deed
Ik heb dingen gedaan
die ik nooit meer vergeet
Aan het eind van de rit
Blijft er één ding bestaan
Ik heb dingen gedaan….
Mooie dingen gedaan

Ik zat diep in de put
De hel diep in mij
Maar door die ellende
Vocht ik me weer vrij
Heb liefde gevonden
Die zorgt en ontfermt
Die hemels en mooi is
En die me beschermt

Ik heb dingen gedaan
die ik nooit eerder deed
Ik heb dingen gedaan
die ik nooit meer vergeet
Aan het eind van de rit
Blijft er één ding bestaan
Ik heb dingen gedaan….
Mooie dingen gedaan
Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is mooi, heel erg mooi. Tjonge, ik zie ons daar weer staan voor die zaal met Heep-fans die ook voor ons een warm onthaal en enthousiast applaus hadden. Ook de andere beelden die je in deze tekst schildert zijn mooi! Ik hoop dat je binnen afzienbare tijd weer fraaie bergtoppen mag beklimmen en dat je zult genieten van het vredige uitzicht!

Anoniem zei

Nou dat zijn zeker mooie herineringen.Ik weet het nog goed jullie optreden.En die berg die je beklommen hebt pff was ook afzien maar je haalde het.En schat de laatste hobbels die je nog moet nemen nemen we samen,want met onze liefde voor elkaar,kunnen we alles aan.Je bent mijn kanjer en soul mate hou van je je vrouwtje