maandag 20 oktober 2008

Akoestisch......

Een van de laatste dingen die ik nog moest herstellen na mijn mega computer crash was mijn FTP programma zodat ik mensen via mijn weblog weer kon laten meegenieten van sommige van mijn muzikale vondsten.

Het wachtwoordgedeelte was ff tricky, maar voila, als dit nu op mijn blog staat betekent dat dat alles weer werkt.

En wat wil ik dan absoluut gelijk met U delen ??
Iets van de sampler Guitarmageddon! die bij de laatste editie van Classic Rock Magazine zat.

Classic Rock Magazine heeft Blues gitarist Joe Bonamassa omarmt en neemt iedere kans waar om een track van m te promoten.

Ik denk dat ik al genoeg tracks van hem heb op samplers om een complete cd te vullen.

Maar ik moet ook toegeven dat die niet aflatende promotie uiteindelijk mij ook te pakken gekregen heeft.
Bonamassa is ma-gi-straal.

En beter dan met een track van zijn nieuwe live CD Live From Nowhere In Particular (die dus van die sampler komt) kan ik het zelf niet promoten.

Mijn goede vriend Rene heeft me wel eens uitgelegd hoeveel moeilijker Akoestisch gitaar spelen is ten opzichte van Electrisch.
Met die wetenschap in mijn achterhoofd viel mijn bek letterlijk los bij de volgende guitar extravaganza.

Woke Up Dreaming (live)

Enjoy, en als je de rest wil horen.......koop deze:

Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

WJ Slaats zei

ja Joe is geweldig. Hij staat ook bovenaan op mijn lijstje om eens te doen met Eigen Merk!!

Willy

Anoniem zei

Inderdaad dit is een geweldige gitarist en ook een zeer verdienstelijke zanger. Zijn gitaar staat extreem laag afgesteld dat hoor ik aan zijn speelstijl. Dat moet ook wel anders krijg je dit soort spel er niet uit. Een akoestische gitaar is wat mij betreft een geheel ander instrument dan een elektrische. Niet alleen qua bespeelbaarheid, maar ook op andere fronten Een elektrische gitaar vormt namelijk een organisch geheel met de gitaarversterker en de effecten. Deze combinatie, waaruit je van alles kunt halen, vraagt om een andere benadering dan wanneer je akoestisch speelt. Ik heb zelf wekenlang geen akoestische gitaar aangeraakt dus 'the feel' moet binnenkort van diep komen. Op mijn elektrische gitaar vlam ik gelukkig nog als vanouds! Ik heb sowieso afgelopen zomer een break genomen op muzikaal gebied. Heerlijk om eens een tijd niet te spelen. Nu ligt die periode weer achter me.