vrijdag 10 oktober 2008

De Vriendschap....


Niet voor het eerst gaat het in mijn weblog over vriendschap.
Het afgelopen jaar hebben 3 vriendschappen zich verder gekristaliseerd tot zeer dierbare vriendschappen.

Dat zegt op zich niets over de andere vriendschappen overigens, maar deze 3 hebben mee (of tegen, net van welke kant je het bekijkt) dat de wereld ze met vreemde ogen bekijkt.
Als de wereld het niet in een hokje kan zetten, of het niet aan het standaard "voetbalvrienden aan het bier" of "shoppende meiden" voldoet, dan is het al gauw vreemd.
Misschien is het wel iets van jaloezie, of durft de grote meerderheid zich niet, ongeacht de sekse of afkomst, volledig in een vriendschap te gooien, ik weet het niet.
Feit is dat ik 3 mensen heb willen eren in onderstaande tekst, en ik hoop dat ze zichzelf erin herkennen.

De Vriendschap
Ze werkten samen al die jaren
Gewoon dezelfde klus te klaren
Niets was vreemd en niets was raar
Ineens gebeurde van die dingen
Moesten ze stormen gaan bedwingen
Vonden ze ineens elkaar

Maar zij is geen hij
En ik ben geen zij
De wereld daar buiten
maakt het minder vrij
Ja zij is geen hij
En ik ben geen zij
En toch is zij
De beste vriend van mij

Ze speelden samen al die jaren
Hoefden elkaar niets te verklaren
Wat ze deelden was muziek
Bereikte hemelse akkoorden
Luisterden voorbij de woorden
Hadden iets dat was uniek

Maar hij is een hij
En ik ben geen zij
De wereld daar buiten
maakt het minder vrij
Ja hij is een hij
En ik ben geen zij
En toch is hij
De liefste vriend van mij

Ook al kwam het voort uit zorgen
Werken voor de hoop van morgen
Uit vertrouwen kwam de band
Het werk hield het strikt bestuurlijk
Toch groeide het natuurlijk
Reikten we elkaar de hand

Maar hij is niet vrij
Is geen kind van mij
De wereld daar buiten
maakt het minder vrij
Ja hij is niet vrij
Is geen kind van mij
En toch is ook hij
Gewoon een vriend van mij

Greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Indrukwekkend, ik ben er stil van .............. deze woorden raken me tot diep in mijn hart! Je bent een kanjer, een schat .... wat zeg ik: een VRIEND!!