donderdag 6 november 2008

Toontjes 4


Als een rechtgeaarde "Rocky" cyclus, is dit de 4e sessie van korte freubels onder de naam Toontjes.

Eigenlijk de korte ingevingen die het vaak niet tot een lange complete tekst halen.
Het waaiert weer van absurd en ludiek naar diep met tragiek.

Ik ga ze voorzien van een korte uitleg qua inspiratiebron, de rest is aan U de lezer.
Enjoy !!

Geïnspireerd door de fantasy thriller Ritus van Markus Heitz:



Weerwolf

Laat de wolf in ons lijf
Die huilt in zijn verblijf
Bij volle maan zich maar bevrijden
En zich lustig gaan verblijden

Laat de wolf in ons bloed
Die huilt omdat ie moet
De volle maan niet meer verzaken
Maar de passie gaan ontwaken

Laat de wolf in ons hart
Die huilt vanaf de start
Door volle maan zich nu versterken
En de liefde gaan bewerken

Laat de wolf in mijn ziel
Die huilend voor je viel
Bij volle maan zich gaan verrijzen
En zijn trouw aan je bewijzen


Geïnspireerd door een 'Loesje' langs de weg:



Vogeltaal

Zei de Roodborst
Tegen de Patrijs
Wees uniek
Zing eigen wijs



En al die make-over feel good TV programma's


Miss

Het feest, slingers, ballonnen
Voor de allermooiste meis
Ja echt, je hebt gewonnen
Maar wie betaalt de prijs ?



Kijkend naar eerdere teksten van mezelf over de Maan en haar volle glorie de afgelopen maand:


De Maan

De rode maan
Is een dode maan
Een stille zware
En een loden maan
Die zijn licht verspreid
Als er iemand lijd

De blauwe maan
Is een koude maan
Een kille harde
En een oude maan
Die alleen nog straalt
Als je bent verdwaalt

De gele maan
Is een speelse maan
Is vertrouwd bekend
En de hele maan
Ze herstelt het licht
Als ze nacht verlicht

De volle maan
is een dolle maan
een dikke ronde
en een bolle maan
Die alleen maar schijnt
Als de pijn verdwijnt

Leftover van de afgelopen periode:


In Mijn Hoofd

Als jullie mij zoeken
Ben ik even in mijn hoofd
Waar ieder woord
Nog word geloofd
Men simpel nakomt
Wat is beloofd
Waar niemand mij
Van hoop beroofd
Ik blijf rustig wachten
Tot vragen zijn verdoofd
Blijf er rustig wachten
Tot de woede is gedoofd
Blijf er rustig wachten
Stil maar strijdbaar……
in mijn hoofd

Veel gezien om ons heen en over gepraat met Natascha, en een eerder gebruikte lijn gerecycled:



Scheiding

Wanneer kwam de verandering
Voor het eerst dat alles anders ging
Wanneer liet je hier de boel de boel
En kwam je thuis zonder gevoel

Wanneer werd zeker toch misschien
Ging je mij met andere ogen zien
En is in voor EN tegen spoed
Hol en zinloos leeggebloed

Wanneer kwam onze kentering
Voor het eerst dat alles anders ging
Wanneer begon de verwijdering
Ons huwelijk leeg en zonderling

Had ik het tij kunnen keren ??
Uit naam van liefde me verweren ??
Had ik ??

Ik als ik extreem melig ben:

Gebarentaal

……....................................
……..............................................
……...................................
…….............................................
….....................................


Oh ik wou dat jullie dat hadden kunnen zien allemaal



Een uiterst onaangenaam lichamelijk ongemak ......toch ??



Liesbreuk

Als wat naar buiten wil
Binnen blijven moet
Als je in een keurslijf zit
Voor je eigen goed

Als je met je vinger
Op de zere plek
Toch niet kan voorkomen
Dat je word genekt

Als het genezen van
Gepaard gaat met veel pijn
En er aan het einde
Alleen verliezers zijn


Greetz,

Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Wow 'In Mijn Hoofd' is een kraker. Prachtig!

René