dinsdag 25 november 2008

Zeg het woord.....


Nog zo'n opruimertje........Zeg Het Woord.
Een nummer dat vooral ernstige ritme problematiek kende.
Bij ieder couplet veranderde de kadans en dat maakte het een 'liggen blijvertje'.


Eigenlijk weet ik sinds kort pas goed uit te leggen waar het overgaat.
In een wereld waar men meer OVER je praat dan M ET je, heb je soms behoefte aan dat ene woord.

Welk woord ?? hoor ik U zeggen.
Wel dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Het is voor iedereen weer een ander woord, maar je kunt er wel halsreikend naar uitzien, er intens naar verlangen of het brood en broodnodig hebben.
Het kan Ja zijn, of Schat, of Engel, of Lief, of Sorry, of OK, of Kom, of Goedzo, of Dankjewel, of Fijn.
Maar als je het woord hoort, weet je gelijk dat het precies het woord was waar je naar verlangde.
Dat het precies dat was wat je horen wilde.

Wie dat een beetje snapt, snapt ook de tekst van Zeg Het Woord.
Zelfs al loopt ie niet zo soepel........Enjoy !!

Zeg Het Woord
Zeg het woord en ik ga zingen
Zeg het woord ik sta te springen
Het liefste als we samen vrijen
Zeg het woord en ik blijf bij je

Zeg het woord en wij gaan door
Zeg het woord ik ga ervoor
Doe het want ik heb er zin in
Zeg het woord en spring er vol in

Zeg het woord, zeg het woord
Zorg dat je word gehoord
Zeg het woord, zeg het woord
Oh zeg het voort

Zeg het woord twijfel niet langer
Zeg het woord en word niet banger
Fluister of schreeuw zelfs als het moet
Zeg het woord het doet je goed

Zeg het woord dat doven horen
Zeg het woord achterstevoren
Schreeuw het maar in alle talen
Zeg het woord voor ik ga balen

Zeg het woord, zeg het woord
Zorg dat je word gehoord
Zeg het woord, zeg het woord
Oh zeg het voort

Zeg het woord in je gedachten
Zeg het woord en ik zal wachten
Doe het wel voordat je weg bent
Zeg het woord dat slechts je hart kent

Zeg het woord laat het maar vallen
Zeg het woord dat geld voor allen
Laat je ziel het maar voorzeggen
Zeg het woord dat bloot zal leggen

Zeg het woord, zeg het woord
Zorg dat je word gehoord
Zeg het woord, zeg het woord
Oh zeg het voort

Greetz,
Harrie

1 opmerking:

WJ Slaats zei

Hoi Harrie, dit is er duidelijk één in de opruiming, hoewel ik moet zeggen dat ik de titel "zeg het woord" heel mooi vind en ook het idee er achter. En ik heb het (wederom) met plezier gelezen.

Greetz

Willy