zaterdag 22 november 2008

Opruiming...

Het afgelopen jaar is er een geweest van dusdanig veel blues, dat ik mijn collectie zelfgeschreven teksten heb kunnen verdriedubbelen.

Het nadeel van zulke explosies van creatieviteit is dat niet alles hetzelfde niveau draagt.
Dat is ook bijna niet mogelijk.

Ik ben van plan volgend jaar mijn blog weer meer aan muziek en actuele zaken te wijden, en nog maar af en toe een tekst te plaatsen.
Degene waar ik echt super trots op ben.
Maar dit jaar wil ik nog door een lading teksten werken, en om te beginnen een paar waar ik maar geen eind aan kon krijgen.
Het begin was fantastisch, het basis idee ook, maar na een tijdje stokten ze.
Ze liggen al een hele lange tijd in de map "Songteksten In Bedrijf"

Ik heb mezelf gedwongen ze af te maken en ze 'op te ruimen'.

De eerste daarvan is Alles Wat Passie Heeft, over de passie waarmee mensen hun liefhebberij, hun hobby of zelfs hun werk kunnen uitoefenen.
Over leven vanuit passie.

En hoewel de tekst dan niet mijn beste moge zijn, het thema is fantastisch. Enjoy !!

Alles Wat Passie Heeft

Heavy Metal, Reggae, Punk
Gospel , Pop, Klassiek en Funk
Smartlap, Ska en pure Soul
Jazz en Blues en Rock‘n’ Roll

Schrijven, dicht en schilder ook
Tuinier en bak braad of kook
Dans en zing, wandel en sport
Doe het lang of doe het kort

Alles wat passie heeft
Alles wat in je leeft
Beleef het en doorleef het
Verweef mijn lief en geef het

Droom en dol en, drink denk durf
Beleef, merk, ontdek en surf
Creëer ,maak, geef meer en deel
Voel het, vier, leef vrij en speel

Zweven, zoenen, vrij en naakt
Strelen, woest, vol vuur en raak
Onschuld lef en tederheid
Liefde lust en geiligheid

Alles wat passie heeft
Alles wat in je leeft
Beleef het en doorleef het
Verweef mijn lief en geef het

Verzamel, werk en bedrijf
Met je hoofd je hart je lijf

Alles wat passie heeft
Alles wat in je leeft
Beleef het en doorleef het
Verweef mijn lief en geef het

Greetz,
Harrie

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat zijn de verdergaande plannen eigenlijk met deze teksten? Ga je ze doen met je huidige band? Of komt er ooit een Nederlandstalige Harrie Hendriksen Band? Of een andere formule?

René

Harrie zei

Ik weet het niet zo goed.

Mijn huidige band X-treme Midlife blijft in ieder geval zowiezo een Classic Rock/Blues outfit.
Das mijn scream, cream, fuck & rock plekkie.

Een Nederlandstalige band ???
Dan zou ik heel graag een nederlandstalige Progressieve Rock band worden.
De teksten op muzikale tapijten met een meervoud aan verschillende instrumenten, stijlen en sferen projecteren.
Ala Neal Morse, IQ, Pallas, Marillion......
Dat zou zich waanzinnig onderscheiden van de mainstream

Dat lijkt me wel wat lastig te verwezenlijken, en het enige alternatief gevoelsmatig is om ze klein en akoestisch te brengen.
2 akoestische gitaren en wat percussie. Niet meer.

Dat laatste lijkt me nog wel te doen.
Wie weet wat de toekomst brengen gaat.

Greetz Bro !!

Anoniem zei

Dat zijn inderdaad mooie plannen. Willy en ik zijn ook al een tijdje aan het sleutelen aan een opera-achtig project. Dat zal nog wel de nodige tijd kosten voordat het klaar is. Maar inderdaad muziek die verdergaat dan de 3-minuten-songopbouw dat heeft wel zijn charme. Neal Morse en niet te vergeten The Who zijn wat dat betreft inspirerende voorbeelden.

René