dinsdag 11 november 2008

Nachtlicht....

Daar ga ik zo wat over vertellen, maar allereerst wil ik bezoekers van mijn blog er op wijzen dat een bericht achterlaten niet zo heel erg ingewikkeld is, en dat ik feedback zeer waardeer.
En ik weet dat er meer mensen lezen dan reageren ;o)

Dus als je iets toe te voegen hebt aan mijn verhalen of commentaar wil leveren, graag !!
B my guest.
Ok, over tot de orde van de dag.
Of liever gezegd de nacht.

Men zegt dat de nacht donker is, maar dat klopt niet meer.
De nacht kent vele soorten licht, teveel zelf volgens sommigen.
De nacht is een entiteit op zichzelf, een levend geheel, dat ademt en geeft en neemt met haar eigen regels, normen en waarden.
Het nacht leven.

En leven gedijt alleen bij licht, en dan bedoel ik meer dan alleen het kunstmatige reclame neon.

Begonnen als een korte frase die hinte naar "We Doen Wat We Doen" van Astrid Nijgh, werd de tekst uiteindelijk Nachtlicht.
Een ode aan het nachtleven........soort van.
Enjoy !!!
Nachtlicht
Kom doe het licht uit
En de stilte aan
Kom samen met mij
In het nachtlicht staan
Waar het blauw van de maan
Alle vragen vervaagt
Verzacht wat het daglicht
niet meer verdraagt

Kom doe je jas uit
Neem de liefde aan
Kom samen met mij
In het nachtlicht staan
Waar het rood van het vuur
Alle passie ontbrand
Omdat in het daglicht
De liefde strand

Kom ga je huis uit
bij die muur vandaan
Kom samen met mij
In het nachtlicht staan
Waar het wit van sterren
Onze danszaal verlicht
Kom wals naar de waarheid
Die voor ons ligt

Kom kom die schulp uit
Laat je tranen gaan
Kom samen met mij
In het nachtlicht staan
Waar het zwart van de nacht
Alle angsten doorstaat
Omdat het de liefde
Zo schijnen laat

Kom in het nachtlicht
Kom laten we gaan
in het nachtlicht
Kom in het nachtlicht
Kom in het nachtlicht


Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

WJ Slaats zei

Je bent lekker productief Har. Ik vind deze tekst een paar juweeltjes bevatten. En ja, het is leuk als mensen op je blog reageren. Ik heb zelf geen idee hoeveel/weinig mensen er op mijn blog kijken...

Ga zo door

Willy

Harrie zei

Nou ik lees in ieder geval de jouwe vriend.
Bedankt voor het compliment !!

En inderdaad, het loopt vlot, maar ik blijf ook veel inspiratie tegenkomen.
Toch denk ik er ook over om volgend jaar me minder op teksten en meer op muziek te richten........maar dat kan nog ruimschoots veranderen hoor ;o)

Keep rockin !!
Harrie