dinsdag 4 maart 2008

R.I.P. Jeff Healey

Vandaag bereikte me het schokkende bericht dat Jeff Healey is overleden.
Op 41 jarige leeftijd heeft deze unieke Blues-Rock legende de strijd met kanker verloren.

Healey verwierf vooral bekendheid met zijn unieke manier van spelen, ontwikkelt omdat hij blind geworden was.
Ook al door kanker.
Tot het laatst toe heeft Healey met hart en ziel opgetreden, en in 2008 komt zelfs nog postuum zijn laatste album uit, Mess Of Blues.

Ik kan dit trieste bericht vullen met links naar YouTube filmpjes en geluidsclipjes.
Maar een ieder die dit bericht gevonden heeft kan die zelf ook wel vinden.
Of heeft misschien wel zijn eigen favoriete Healey nummer of moment.

Ik beperk me met de mededeling dat zijn debuutalbum See The Light altijd bijzonder zal blijven voor mij.
En dat wie dat wil, op http://www.jeffhealey.com/home.htm terecht kan om een blijk van medeleven achter te laten, of erachter te komen waarom deze man ZO ontzettend goed was !!

Rest In Peace Blues Brother !!

Greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Wow deze jongen is vroeg, veel te vroeg gegaan. Tja de blues? Nou nee. Ik noem het de onbegrijpelijkheid (het mysterie) van God, het leven en de dood.