donderdag 13 maart 2008

Beestenbende (voor Moni-q)


Met alle lichamelijke zorgen bedaard komt onherroepelijk het probleem 'werk' weer om de hoek kijken.
Althans probleem.......er moet in elk geval nog iets geregeld gaan worden, want op dit moment weet ik niet goed waar ik werk of waar ik zou moeten gaan werken (met plezier wel te verstaan).

Nu is er in alle nadeel wel een voordeel.....of zoiets.... en mijn grote voordeel in deze chaos is dat het werk mij een maatje toebedeeld heeft in de vorm van mijn (ex- ;o) ja ja ) collega en hele goede vriendin Moni-q.
Die ene die ergens aan het begin van mijn blog avontuur al vermeld staat als degene die me weer een band en de muziek in heeft geloodst.

Niet omdat we er zelf nou voor kiezen, maar omdat men op het werk denkt dat we in een soort 2 voor de prijs van 1 verpakking komen, zijn we gezamenlijk in het zelfde schuitje gedouwd.
Ze geeft het begrip "gedeelde smart is halve smart" een mooie betekenis, dus ging ik aan de haal met iets wat me vanmorgen te binnen schoot, en maakte Beestenbende.

Sommige knipogen zullen alleen door haar (en andere insiders) begrepen worden, maar al met al een verdiende ode aan een fijn maatje.
Cheerio Mo !!!
Beestenbende

Wie de hond in de hutspot vind
Is meestal net iets te laat
Kat van huis de vlooien dansen
Je weet wel hoe dat gaat
Ik vind het nogal bacterieel
En van een hoog viraal niveau
Dat het de pest mag krijgen
En syfilis zo wie zo

Het is gewoon een beestenbende
Alles op instinct
Je bent pas de vis op het droge
Als je tot op de bodem zinkt

Ik ben de Ram met kippenvel
Jij de Stier met leeuwenmoed
Het lijkt verdomme Artis wel
Of de Ark voor de vloed
Met je kop boven het maaiveld
Zie je de slangen in het gras
Maar wij zullen verrijzen
Als de feniks uit haar as

Het is gewoon een beestenbende
Alles op instinct
Je bent hier pas een vreemde vogel
Als je het juiste vakje vinkt

Gegeven paard in de bek
Olifant door porselein
Of trots als de bekende aap
Met zeven lullen zijn
Van welke kant je’t ook bekijkt
Het blijft een grote beestenzooi
Maar kijken naar de beestjes
Is met zijn twee ook best mooi

Het is gewoon een beestenbende
Alles op instinct
Gewoon samen een deuntje fluiten
Dat als het beste liedje klinkt


Greetz,
Harrie


Geen opmerkingen: