woensdag 31 januari 2007

Kayakoustic


Vanavond naar Cultureel Centrum De Dialoog in Ermelo geweest, om een live-opname van de band Kayak, geesteskind van toetsenist Ton Scherpenzeel, bij te wonen.
Die zijn momenteel bezig met hun Kayakoustic toer door Nederland.

Wat mij betreft is Kayak niet de enige, maar wel een van de allerbeste Progressieve Rock bands van Hollandse bodem.
Hun Rock Opera Merlin is van on-Hollandse allure. Prachtplaat (en live DVD trouwens).
Het concert van gisteren bestond uit een acoustisch gedeelte voor de pauze en een electrisch gedeelte na de pauze. Fantastisch was het. Supergaaf !!

Moest me wel even door de abbonements-geiten heen bijten, maar gelukkig was het merendeel van het publiek superenthousiast.
En ik heb mijn uiterste best gedaan ergens op de CD vereeuwigd te raken met mijn gejoel en gebler (en gehoest ;)

Het door mij in gezette "Nog Een Liedje, Nog Een Liedje" om de toegift in te luiden zal er ook lastig uit te knippen zijn ;-)
De hele band was in topvorm, maar het zal jullie niet verbazen dat met name de vocalisten er voor mij uitsprongen.


Edward Reekers is terug op het oude nest, waar hij de microfoon heeft overgenomen van oud Vandenberg zanger Bert Heerink. Edward heeft het legendarische Ruthless Queen gezongen.
Hij is als een vis in het water en wat een machtige maar vooral loepzuivere stem heeft deze kleine gigant.

Maar het meeste kippenvel heeft Cindy Oudshoorn me bezorgd.
Sinds het Merlin album uit 2003 is ze vast lid van de band.
Eigenlijk aangenomen voor slechts de rol van Morgan Le Fay, maar ze past zo goed bij de sound van Kayak dat ze, gelukkig, mocht blijven.

Wat een mooie vrouw, (rood haar, need I say more) maar vooral WAT een strot.

In het acoustische deel zat een nummer wat ik niet kende maar wat O Zo mooi was.
De tekst deed me gelijk aan iemand denken die ik dit nummer zeker nog eens moet laten horen.

In het electrische deel deed ze haar versie van het Kayak nummer When Hearts Grow Cold......onbetwist het hoogtepunt van de avond, samen met Edwards toegift van Ruthless Queen dan.

Greetz,
Harrie

1 opmerking:

WJ Slaats zei

enthousiast stukje Harrie! Ben benieuwd of je op de cd staat...