zaterdag 27 januari 2007

Nog een verhaaltje

In de catagorie "dingen die in mijn kop zitten en eruit moeten":

Volgens mij zijn er 3 soorten mensen.

Zij die alleen de muur zien,.....altijd alleen de muur,...... dus ook nooit stilstaan om eens goed te kijken....

Zij die de muurbloem zien,....maar dat maar zinloos vinden zo'n bloemetje op zo'n grote kale muur. Leuk misschien,.......maar zinloos....ze staan even stil en dan weer verder.....

En zij die over de muur klimmen om erachter te kijken. En soms mooie tuinen vinden. En die begrijpen dat er soms tere, kwetsbare en zeldzame bloemen in die tuinen staan.......en dat er daarom soms muren om heen staan....
ik ben blij dat ik iemand ben die muren beklimt.

greetz,
Harrie

3 opmerkingen:

RACDEK zei

Nee hoor Harrie volgens mij bestaan er veeeeeeel meer soorten mensen :-) ..... in elk geval klim af en toe weer eens terug over de muur en geef de achterblijvers een zetje zodat ook zij van de kleuren- en geurenpracht kunnen genieten. Oh ja .... dat klimmen dat kan allemaal nog veel eenvoudiger .... er zijn namelijk poorten in die muur waar je zo doorheen kunt wandelen ... ach het is even zoeken maar daar hebben we toch op zijn minst een heel mensenleven voor .... en misschien nog wel meer dan een :-)

René

Harrie zei

:-) in mijn metafoor past het 1ste deel van je comment, maar de 2e wat minder.
Het staat voor mensen die alleen leven voor zichzelf (en niets zien bij anderen dan muren).
Mensen die zich maar oppervlakkig interreseren voor de mensen die ze tegen komen (muurbloempjes zien).
En mensen die investeren in hun medemens. Meer leven voor 'de ander' dan voor zichzelf.
Nou ja, ik ben ook niet zo'n filosoof.....er moest wat frustratie uit van de afgelopen week ;-)

RACDEK zei

Probeer het 'gedoe' wat je blijkbaar hebt meegemaakt los te laten .... het is het enige dat werkt .... bovendien het is jouw perceptie van de werkelijkheid .... vergeet dat nooit. Lastig maar waar :-)
Wat egocentrische mensen betreft: dat zogenaamde 'krachtige' gedrag van alleen maar op jezelf gericht zijn en niet wat voor een ander overhebben daar ligt meestal een geduchte portie angst aan ten grondslag. Er is moed voor nodig om je met je medemens diepergaand uiteen te zetten. Velen ontzien dat .... vluchten daar voor.

Keep the Faith!

René