zondag 28 januari 2007

Robin Of Sherwood

Me van het weekend vermaakt met de DVD's van het eerste seizoen van Robin Of Sherwood.
Mijn laatste DVD wens is vervult.
Van alles wat ik ooit heb opgenomen op videoband (Live Aid, Freddie Mercury tribute etc.) is alles op DVD verschenen, maar deze serie bewaarde ik nog gedreven stofvrij op zolder in zijn videoformaat.

Al vanaf mijn uiterst jeugdige jeugdjaren ben ik een liefhebber van Robin Hood en zijn verhaal.
De Disney versie, de Errol Flynn versie, de Kevin Costner versie....ik heb ze allemaal verslonden.
Toen ik verkennerleider was bij de Scouting zelfs een keer een hele kampweek in dat thema gedraaid en een week lang de rol van Will Scarlett op me genomen. Super was dat.

En in de midden jaren 80 was daar de BBC serie Robin Of Sherwood......en GAAF dat ik het vond.
Robin Of Sherwood gaat meer uit van het mystieke en magische van de Keltische legendes.
Michael Pread die Robin speelde gold als een 'lekker stuk', speelde later nog in Dynasty.

Maar ik, God wat vond ik de roodharige Marian een stuk. De actrice Judi Trott was als een goddelijke Meikoningin voor mijn door hormonen bestierde fantasie.
Geloof dat daar iets van mijn fascinatie met roodharige vrouwen is ontstaan.
Maar niet alleen zij, ook de andere acteurs spraken tot de verbeelding.

Fantastische avonturen door fantastische acteurs.
En de prachtige muziek van de Ierse groep Clannad die de serie ondersteunde.

En niet alleen ik vond dat, er ontstond een grote schare fans en volgelingen die zich verenigde in fanclubs, en fandagen organiseerde.
En dat voor een serie die maar 3 seizoenen draaide.

Ook nu weer trekt de serie me in zijn wereld.
En hoewel ik tegenwoordig op een goede dag nog kan doorgaan voor Little John, en sommige boze tongen grinniken dat ik niet verder moet reiken dan een goede Broeder Tuck ;-), die rode godin maakt het dat ik nog steeds Robin wil zijn.

Om na een dagje sherrifje pesten, en wildgebraad eten bij een uitbundig kampvuur, naast haar in het zachte gras te gaan liggen.....

Het eerste seizoen is nu uit op DVD, seizoen 2 en 3 volgen nog. Dat laatste seizoen nam overigens Jason Connery (ja, zoon van 007 Sean Connery) de rol van Robin Hood over, maar zij bleef.

De komende tijd kan ik wat kindser overkomen dan normaal ;-) en ziet U mij met een puberale glimlach.......dat komt van haar !!




Greetz & cheerio !!
Harrie

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey hoi,
Cool hoor!!! Ik mag ze vast wel een keer van je lenen...:-)
Groetjes Eline.

Harrie zei

Absoluut meis.
Moet nog wel steeds de 2e DVD met de kids kijken. Maar die vinden het ook al prachtig.
Ken jij het nog ??

Greetz,
Harrie

Anoniem zei

Zeker ken ik het nog!!!! Ik heb het altijd verslonden, zelfs in de herhaling. En ik ben nog steeds een grote fan van Clannad.
En ik kan me de Nederlandse première van Prince of thieves nog herinneren bij Panoramahoeve. Dat was echt supergaaf!!!!
Greetzzz
Eline.