woensdag 27 mei 2009

Niemandsland

Ik had hem al aangemeld, de nieuwe CD van Green Day, en inmiddels heb ik hem in huis.
Wat een gave CD, wat een lekkere songs.
Ze spatten mijn luidsprekers uit.

Deze CD is de Quadrophenia van deze eeuw wat mij betreft !!

Na het plaatsen van mijn vorige bericht over Green Day, en het veelvuldig beluisteren van het ontzettende catchy nummer, ben ik aan de gang gegaan met mijn eigen punky rock song.

Net als bij Green Day moest het wel ergens over gaan, beetje zelf/maatschappij kritisch.

Het werd Niemandsland.
Over het grijze gebied wat in een ieder van ons ligt.
Waar je jezelf tegenkomt op een manier die je niet van jezelf verwacht had.
Soms positief, vaker negatief.

Enjoy !!

Niemandsland

Ken je eigen niemandsland
Verken je niemandsland
Herken je eigen niemandsland oh yeah


Het is waar je twijfel zaait
En je je broeder naait
Liefde sterft maar passie laait

Het is waar je grijpt en graait
De hel victorie kraait
Wind steeds uit het oosten waait yeah

Ken je eigen niemandsland
Verken je niemandsland
Herken je eigen niemandsland oh yeah

Het is waar de twijfel groeit
Er binnen in iets broeit
Hoofd zich met de ziel bemoeit

De woestijn waar nooit iets bloeit
Je eenzaam en geboeid
Tegen alle stroom in roeit

Ken je eigen niemandsland
Verken je niemandsland
Herken je eigen niemandsland oh yeah

‘T is waar je met twijfel klooit
Je eigen glas ingooit
Ooit langzaam verlengt naar nooit

Hier waar jij je angsten kooit
Je winter traag ontdooit
Alles in je eentje rooit

Ken je eigen niemandsland
Verken je niemandsland
Herken je eigen niemandsland oh yeah


Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtige tekst Harrie! Mijn complimenten!

Willy

René zei

Wow je vergelijkt dat album met Quadrophenia ... dan moet het echt goed zijn :) ... jouw tekst mag er trouwens ook wezen. Wanneer komen er nieuwe opnames? Hopelijk ook songs van jouw Nederlandstalige teksten. Ben zeer benieuwd.