maandag 4 mei 2009

Wat Wij Hebben...


Met de tekst Wat Wij Hebben kan ik mooi een brug slaan.
Tussen iets wat ik kwijt wil over de gebeurtenissen de laatste tijd, het feit dat het 4 en 5 mei is, en de geschreven tekst.

Ik hoorde namelijk Prins Constantijn zeggen dat we, ondanks alles wat er de laatste tijd gebeurd is, niets moeten veranderen.
We datgene wat we verworven hebben, dat "Wat Wij Hebben", niet moeten opgeven ten gevolge van 1 gek.


We hebben vrijheid in dit land.
Vrijheid, openheid.

Dat is uniek.
Het is een groot goed, dat we, zelfs tegen de klippen op, zullen moeten koesteren.



Iets wat ik ook koester en wat ook uniek is, is mijn liefde.
En soms is een tekst daarover al heel snel klaar, en is alles wat je erbij schrijft geen verbetering.

Dat was de basis voor de tekst Wat Wij Hebben.
Maar met een beetje fantasie kunnen we de tekst op een veel breder vlak doortrekken.

Enjoy !!
Wat Wij Hebben

Wat wij hebben is apart
Is het al vanaf de start
Omdat het in geen hokje past
Er staat geen enkele grens van vast
Wat wij hebben groeit nog steeds
Word nooit slepend, saai of sleets
Is nog geen gedane zaak
De regels zijn nog in de maak

'T is meer dan seks en romantiek
Meer dan mooi en zo uniek
Grootser dan een Broadway show
Het heeft geen naam
Da’s beter zo


Wat wij hebben is een deal
Tussen hoofd en hart en ziel
Soms heel onbeschrijfelijk stil
En dan weer vrij met eigen wil
Wat wij hebben warmt nog op
Is nog steeds niet op haar top
Iedereen die gist er naar
Voor niemand is het klip en klaar

'T is meer dan seks en romantiek
Meer dan mooi en zo uniek
Grootser dan een Broadway show
Het heeft geen naam
Da’s beter zo


'T is meer dan jou en meer dan mij
Meer dan ons en toch weer wij
Laat haar naam een zegen zijn
De stille kuur
Voor alle pijn

Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: