woensdag 20 mei 2009

De zaken van het hart...

De zaken van het hart zijn onvoorspelbaar.
En ontzettend fascinerend.

Steeds komt het bij mij terug op de zaken van het hart.
In ieder geval, daar waar het het schrijven van teksten aangaat.


Wat me mateloos fascineerd is dat niets het hart zo kan pijnigen dan liefde zelf.

Natuurlijk gaat het in meest positieve zin over vlinders in de buik en het vinden van de hemel op aarde.
Roze zoete liefde.

Maar het is ook twijfel, angst, onzekerheid en verdriet.
Niet jezelf zijn, geen controle hebben.
En in het ultieme geval het grootste verdriet van al, liefdesverdriet.

Affijn, over wat zo'n hart allemaal wel niet verdragen moet gaat 'T Is Hard.

Tenminste, dat denk ik.
Want eerlijk gezegd schrijf ik de laatste tijd niet zo doel gericht en kijk ik soms naar het eindproduct met een gevoel van trots en tevredenheid, maar zonder een clue waar het eigenlijk over gaat ;o)

Enjoy !!

‘T Is Hard

Ik krijg het Spaans benauwd
Mijn keel slibt langzaam dicht
Ik word geloof ik oud
En rijp voor het gesticht

Het grijpt me naar de keel
Het stijgt me naar mijn hoofd
Ik jat en pik en steel
Wat God me heeft beloofd

’T is hard, te hard
Ik wist het bij de start
Ja ’t is hard, zo hard
voor mijn glazen hart

Vertrouw niet wat je hoort
Nog minder wat je ziet
Ik lijk misschien gestoord
En toch ben ik het niet

Ze is genadeloos
De liefde die ik voel
Mijn hart het is te broos
Straks breekt de hele boel

’T is hard, te hard
Ik wist het bij de start
Ja ’t is hard, zo hard
voor mijn glazen hart


Ze brengen geen geluk
De scherven van mijn hart
Het is alleen maar stuk
Gewoon kapot en zwart

Krijg het niet meer gemaakt
Te lijmen is het niet
Door liefde hard geraakt
Rest er alleen verdriet

’T is hard, te hard
Ik wist het bij de start
Ja ’t is hard, zo hard
voor mijn glazen hart
Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: