donderdag 14 mei 2009

Hallelujah

Voor het eerst, in al de jaren dat mijn dochters me mee laten kijken naar een van de TV talentenjachten (Holland's Got Talent, So You Wanna Be A Popstar, Idols), is er bij de laatste X-Factor aflevering eindelijk een winnaar uit gekomen waar ik 200% achter sta.

Lisa.
Rock chick pur sang, dijk van een strot, doet me erg aan Ann Wilson denken en ik hoop dat ze een band zoekt en het gaat maken met haar eigen ding.

Maar ik schrijf dit niet om haar te promoten, dat gaat echt wel gebeuren.
Nee, het is het liedje waarmee ze de finale won.

Hallelujah van Leonard Cohen.


Ik heb Cohen al eerder in mijn blog bejubelt vanwege de pareltjes van nummers die hij schrijft.
Maar ik heb steeds anderen nodig om me weer van de schoonheid van zijn werk te doordringen.

Zelf zei hij van het nummer:
"It's, as I say, a desire to affirm my faith in life, not in some formal religious way but with enthusiasm, with emotion.... It's a rather joyous song"

Deze keer dus Lisa met haar versie van Hallelujah.




Maar ook de versie van Jeff Buckley is om kippenvel van te krijgen.

De meester zelf mag niet ontbreken.

En tot slot wil ik het ooit nog eens doen zoals Bon Jovi het deed.
Door puristen afgekraakt, maar mijn stem lijkt erg op die van Bon Jovi dus als ik dit mee zing klopt het helemaal.
Zoals Jon het doet hoop ik het nog ergens ooit in een of andere bandvorm te mogen spelen.



Hallelujah............wat een prachtig woord.........wat een prachtig nummer.

Enjoy & greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

WJ Slaats zei

Wel potverdrie! Nu kaap je mijn volgende onderwerp op MIJN weblog voor mijn voeten weg! Grappig, maar ik was van plan om ongeveer jouw stuk te schrijven. Nu, dat hoeft niet meer. Mooi stuk Harrie. k ben zelf laatst naat Popa Chubby geweest en daar speelde hij ook Hallelujah. Wellicht dat ik het met Eigen Merk ook eens ga doen. Hier in elk geval de versie van Chubby:

http://www.youtube.com/watch?v=sIXhS5KbP98

Greetz!!!

Willy

Harrie zei

Wauw.
deze is ook mooi zeg !!
De meest bluesy versie die ik ooit gehoord heb.

Frapant he, dat zoveel mensen dingen doen van Cohen (ook jou Herman van Veen met zijn Suzanne) maar dat maar zo weinig mensen Leonard Cohen kennen.

Hoe dan ook op 3 jaar samen bloggen voor het eerst overlappen.....ik denk dat we het nog niet eens zo slecht doen Mr. Slaats ;o)