zaterdag 16 mei 2009

'T Is Ok.........


Een tweetal factoren leidde mij tot het schrijven van het nummer 'T Is Ok.
Een nummer over troost.

Ten eerste een aantal eigen ervaringen met troosten de laatste tijd.
Troosten en intens verdriet allebei eigenlijk.

Een arm om de schouder, een knuffel, zachtjes wiegend beloven dat het echt wel goed komt.
Het lijkt niet veel bijzonders maar zelfs in mijn 'zorgende vak' is het een tricky gebeuren.
Mensen lijken steeds minder met troosten uit de voeten te kunnen.

Het tweede aanzetje was toen ik de Guns 'n' Roses versie van het Black Sabbath nummer It's Allright in de auto zat mee te zingen.

Al rijdende werd It's Allright 'T Is Ok, en viel op de melodie ook een aantal nederlands zinsregel bij me binnen.
Het is dus niet verwonderlijk dat de tekst naadloos over het nummer past, maar ik wens het geen hertaling te noemen, slechts een grote inspiratiebron.

Want de kern van troosten die ik heb willen vangen, die is helemaal van mezelf.
Enjoy !!

'T Is Ok

Kom maar hier
En neem je zorgen mee
kom hier en schreeuw en huil
voel je maar vies en vuil
want ‘t is ok….
‘t is ok

Ik ben hier
En tel vandaag voor twee
Kom maar ik heb geduld
Ik draag je pijn en schuld
want ‘t is ok….
‘t is ok

Ja het is ok
’t is zo ok

Elke keer
Als ik weer met je vree
Heb ik de kou gevoeld
Al was ze onbedoeld
Maar ’t is ok
’t is ok

Elke traan
Brengt zout terug naar de zee
Terug daar waar het hoort
Dus jank maar ongestoord
want ‘t is ok….
‘t is ok

Ja het is ok
‘t Is echt ok

Klim eruit
En niet stil of gedwee
Kom op en zing wees vrij
Geef alle shit aan mij
want ‘t is ok….
‘t is ok

Klim omhoog
Je pakt gewoon een tree
Laat achter wat je knelt
En wat je heeft geveld
want ‘t is ok….
‘t is ok

Ja het is ok
Alles ok

greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

hmm best wel ok deze tekst :-)

Willy